• eisa

Att kalla folk omogna...

Jag skäms när någon säger att jag är omogen, för den personen är så fjortis så det blir pinsamt.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Att kalla folk omogna...
  • elinhedman85

men fjortis då? har man hjärna om man använder det???

• eisa

Ja, uppenbarligen, eftersom JAG använder det.

• Fräcka Fröken Fräken

Beror på i vilket sammanhang man använder det. Är det som skällsord ("Meeen, vad omogen du är!") eller är det för att beskriva en annan person ("Hon är ganska omogen för sin ålder")?

• Fillay

Vel, og kalle noen umoden er greit om personen faktisk er umoden

• KungDavid

*ASG* @ elin.... Bra sagt....

• Sicali

elinhedman85

Ja det uttrycket är inte så vuxet det heller...
    Hmmm allvarligt, det jag verkligen tycker är omoget är folk som använder könsord för att beskriva saker, även om de byter ut vissa boktäver mot **

• eisa
    Sicali skrev 2007-01-22 20:19:08 följande:
    elinhedman85 Ja det uttrycket är inte så vuxet det heller...Hmmm allvarligt, det jag verkligen tycker är omoget är folk som använder könsord för att beskriva saker, även om de byter ut vissa boktäver mot **
    Nej det är coolt och modigt.
  • sheeba

Då är det fjortis att starta röster bara för att se om någon håller med en bara för amn fick detta ordet i en annan tråd.
    Omoget eller inte? Men upplagt för komflikt.

~~~~Gör som grodan, lev på hoppet~~~~
  • elinhedman85

eisa: syftar du på mig för det jag skrev om att skriva att ett namn e WT eller??? isåfall så säg det..eller tänkte du försöka få bekräftat först att det var fel av mig å sedan skälla???

• eisa
    sheeba skrev 2007-01-22 20:20:47 följande:
    Då är det fjortis att starta röster bara för att se om någon håller med en bara för amn fick detta ordet i en annan tråd.Omoget eller inte? Men upplagt för komflikt. ~~~~Gör som grodan, lev på hoppet~~~~
    Du tar åt dig?
Svar på tråden Att kalla folk omogna...