Inlägg från: Anonym (olycklig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (olycklig)

Att hata sig själv

min kille är som du,¨han har så låg självkänsla. tycker inte om sig själv, tycker att han är dålig på allt, alla är bättre än honom osv... ingenting är bra med honom.han kan heller inte förstå hur jag kan älska honom, han är ju så dålig? o han älskar inte sig själv. han har som du verkar , svårt att slappna av o sova på natten, han grubblar på allt om sig själv.

han går i terapi (kognitiv beteendeterapi)för att få bukt med sin självkänsla o lära sig älska sig själv el iallafall acceptera sig o fatta att han har bra sidor. han skriver varje dag ner saker han är bra på el som han är stolt över att han gjort. jag gav boken "självkänsla nu" av Mia Törnblom till honom, han tyckte den var bra o att mkt stämde in på honom som stod där. sen om den hjälper nåt vet jag ej. men det finns tydligen tips däri på olika övningar o dyl som man
    kan ta hjälp av.

• Anonym (olycklig)

han har väl gått i nästan 2 år tror jag.. ja det har hjälpt en del, men det går sakta frmaåt o är lång väg kvar. eftersom det tagit 35 år att bryta ner honom så kan det ta lika många år att bygga upp det....han har fortfarande mkt problem kvar.

ja det är nog det bästa sättet att göra sig av med nån på..:( jag har kännt så många ggr att jag orkar inte mer. detta har pågått nästan hela våran relation, snart 3 år o den består till största delen av konflikter som uppstår av hans problem med sig själv. han är bla väldigt svartsjuk. detta har förstört vårt förhållande totalt o jag mår inte bra själv utan tvingats gå till kurator nu. jag vet inte hur länge jag kommer att stå ut med honom. det är en mardröm att ha ett sånt förhållande som jag har. kärleken är så stark till honom, det är det ända som håller mig kvar o hoppet att han sakta ska bli bättre:)

inte så värst upplyftande svar till dig, men ärligt..

Svar på tråden Att hata sig själv