• pluttmaja

nu jäklar.. vem vill vara med o stötta o peppa??

Nu ska jag bli av med min övervikt!! En gång för alla som man alltid säger.

Har inte så himla många kilon som ska bort men det räcker gott o väl. ca 8kilo ska bort innan sommaren.

Jag tänkte köra med viktväktarna här hemma o inte gå på möten. Men alla som vill e hjärtligt välkomna till min slanka tråd..

Vi kan byta recept o andra nyttiga tips med varandra! Kul att få lite variation på middagarna här hemma.

Vill ni vara med??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-29 07:54:42:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m16794014.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-07 09:50:52:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m18174242.html

Smala recept

• Svar på tråden nu jäklar.. vem vill vara med o stötta o peppa??
  • pluttmaja

Jennyn: Kan inget alls om atkins, vet inte ens vad den går ut på.. I helgen ska jag inte göra något alls, för detta är min sista lediga helg innan jag börjar jobba. Kör igång hårt på måndag o ska jobba nästa helg.

• Smultron81

korsord är ju roligt... Nu har jag iofs lagt av mig lite. Men förut löste jag alltid korsord innan jag gick o la mig.
    Läste gjorde jag också mycket innan jag fick barn.. =)

Idag har jag deppat lite. Sen städat o fixat...

I helgen ska vi inte göra så mycket. Tänkte grilla... mums..

Vet inte riktigt, men nån enkel o nyttig mat(även lyxig på helerna) som barnen tycker om också. Blir så mycket mat med korv och det vanliga spagetti & köttfärssås, tacos osv.

• Jennnyn

Smultron: Inte ska du deppa! Du ska se att du snart kommer igång igen! Städning förbränner ju en hel del kalorier med Grilla låter kanongott! Gud vad sugen jag blev på det! Blir ju bara att man äter sånt på våren/sommaren...iallafall för min del

• Smultron81

Jag kommer inte in på tv3 s hemsida om du är vad du äter... måste man ha nåt speciellt program eller?

jennyn: Ja, grilla är riktigt gott. Så skönt för nu har vi uteplats som vi kan grilla på. Hade vi inte förut. Nä, kände mig bara så ensam och tråkig idag...

• annry

Hej alla glada bantare!
    Idag fyller min lilla snutta 1 år och för ett år sedan nu så hade jag en timma av krystvärkar kvar...

Ingen tårta för min del idag utan jag sparar mig till lördag då den större delen av tjocka (el smala) släkten kommer.

Fick chocken när jag kom på att jag skulle på spinning idag. Det hade jag helt förträngt och trodde i min enfald att TV-soffan och jag skulle ha dejt. Men men, det känns skönt efteråt. En liten promenad på 30 min har jag hunnit med också. Nu är det snart bingen som gäller iaf.

Läsa vad är det??? Jag vet knappt hur man bläddrar i en bok utan kartongsidor längre.

Smultron81: Åhhh grilla! Nu fick jag vårkänslor! Hoppas du är mindre ensam imorgon, för imorgon är det FREDAG!

• LillaMy72

Pluttmaja: Verkar som att vi har samma smak när det gäller böcker! Jag älskar också Peter Robinson! Har även läst alla Camilla Läckbergs böcker. Har köpt Stieg Larssons på rean, ska läsa dem senare i vår. För tillfället läser jag "När ingen ser" av Elizabeth George. Jag har alltid varit en bokmal, fast nu med tre små barn blir det ju inte så mycket tid till att läsa. Men jag har alltid en bok på gång, och läser för det mesta en liten stund på kvällarna innan jag somnar. Ett bra sätt att avsluta dagen på, tycker jag! Löste även mycket korsord förut, men nu finns det ingen tid. Men när mamma och jag träffas så brukar vi lösa korsord tillsammans!

Åh, grilla - mums! Det vill jag också göra!

annry: Grattis till din 1-åring! Visst växer dom fort? Vips har man ingen bebis längre...

Vaknade av att det ösregnade imorse. Men nu ser det ut som att solen tänker titta fram, så det får nog bli promenad senare idag.
    Ikväll ska vi äta kotletter, imorgon kycklingfilé och på söndag köttfärslimpa.

• LillaMy72

Pluttmaja: Verkar som att vi har samma smak när det gäller böcker! Jag älskar också Peter Robinson! Har även läst alla Camilla Läckbergs böcker. Har köpt Stieg Larssons på rean, ska läsa dem senare i vår. För tillfället läser jag "När ingen ser" av Elizabeth George. Jag har alltid varit en bokmal, fast nu med tre små barn blir det ju inte så mycket tid till att läsa. Men jag har alltid en bok på gång, och läser för det mesta en liten stund på kvällarna innan jag somnar. Ett bra sätt att avsluta dagen på, tycker jag! Löste även mycket korsord förut, men nu finns det ingen tid. Men när mamma och jag träffas så brukar vi lösa korsord tillsammans!

annry: Grattis till din 1-åring! Visst växer dom fort? Vips har man ingen bebis längre...

Vaknade av att det ösregnade imorse. Men nu ser det ut som att solen tänker titta fram, så det får nog bli promenad senare idag.

• LillaMy72

Svar på tråden nu jäklar.. vem vill vara med o stötta o peppa??