• LillaLinan

klöser på soffan!!!!

Vår perserkatt klöser på nya soffan!! Va kan man göra? Han har klösbräda men gillar soffan mer! Va kostar det att operera bort klorna? (vi har klippt dom men det hjälper inte)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 20:22:59:
    Bäst att tillägga; NEJ jag visste inte att det va olagligt att operera bort klorna!
    NEJ jag är inte ngn djurplågare eller ngn som torterar djur.

Till alla duktiga FL människor som har 100 katter å trasiga möbler; Jag vill inte ha ett trasigt hem men vill ha kvar min katt utan att behöva skälla på den hela tiden. TIPS om hur man får honom att sluta klösa välkomnas!

• Svar på tråden klöser på soffan!!!!
  • LillaLinan

A o E: ja visst är det tråkigt Bara för man har katt är det ju inte det samma som att man gillar sönderrivna möbler Vår katt har blivit värre sedan vi köpte ny soffa å klöser mer än ngnsin nu!

• Minie76

Hm,skaffar man katt tycker jag att man får räkna med att dom klöser lite här o där!Deras naturliga betende!Har fyra själv och mitt hem är allt annat än perfekt:)

• LillaLinan

Mini76: kan ju säga att min katt är inte precis köpt igår. Köpte han när jag va 19, för 7 år sedan...men är väll bäst att skriva här oxå att bara för det älskar jag han inte mindre.

• ReRant

TS skrev "Till er som i denna tråd kallat eller påstått...trott eller va ska man säga att jag är djurplågare å att jag torterar min katt, till er kan jag bara säga BIG misstake! Min katt är min bäbis och om ni visste allt jag gjort för han så skulle ni fått dåligt samvete för era egna djur!"

Men du får väl använda ditt sunda förnuft. SJÄLVKLART skulle inte en katt må bra av att få sina klor bortopererade (på grund av att matte vill spara på möblerna).

Antar att du inte skulle ha något emot att få dina naglar bortopererade.... grmf.

• LillaLinan

ReRant: För mej va det inte så självklart att innekatter behöver sina klor då många klipper dom. Mina naglar får gärna opereras bort då de ändå är sorgligt korta. Sedan tycker jag fortfarande att man kan fråga innan man går i taket över ngt man inte har en susning om...ska inte ens säga va jag påstår är anledningen till att många här inne är så sorgligt sura jämt

• ReRant

TS skrev "Sedan tycker jag fortfarande att man kan fråga innan man går i taket över ngt man inte har en susning om..."

Fråga vaddå?

"ska inte ens säga va jag påstår är anledningen till att många här inne är så sorgligt sura jämt"

Tell me, tell me! Vill se om det stämmer in på mig.

• LillaLinan

ReRant: det jag ville i denna tråd va att få tips. Vill inte att den ska vara OT för vill verkligen ha TIPS va jag ska göra för å få han att sluta.

• Lena1983

Fyspray har ni provat det?
    Jag har inte läst vad andra skrivit.
    Det fungerade på våran katt som åt och rev mattkanterna.
    Men det fungerar inte på alla katter.

• LillaLinan

Lena1983, nope, har bara prövat att spruta vatten på han men det strunta han i totalt. Köper man sånt i vanliga djuraffärer?

• Skärgårdsfru

Men LillaLinan

Du har fått tips

• LillaLinan

Tips kan man aldrig få för mkt av, hellre tips än sitta å tjata strunt i vart fall det kan man göra i sanlådan

• A o E

Fyspray finns i djuraffären. Används på soffan (inte på katten!!!). Det tycker katten luktar illa och då ska den tydligen välja att klösa på ngt annat.

Min katt klöser inte på några timmar efter att jag sprayat... men sen är han på't igen. :( Har nog dåligt luktsinne
    Tidiga morgontimmarna är han värst.

Prova fysprayen du. Kan funka om du har tur.

• Skärgårdsfru

Merenwen

Jag har använt folie i uppfostringssyfte och har inte varit med om att katterna skär sig på det. Men jag kan förstås inte tala för alla katterna i världen Men jag tror inte risken är speciellt stor för katter brukar ofta bara skygga vid ljudet av foliet. Att sen vilja rispa klorna mot det brukar dom tycka är ännu otäckare.

• Merenwen

Mina katter är inte som andra katter så de skulle säkert äta upp folien eller nåt... :-P

• sandiberu

Faktiskt så hörde jag talas om en katt som gnagde i sig lite aluminiumfolie, vilket ledde till att den stackars missen blev tvungen att opereras :/

Svar på tråden klöser på soffan!!!!