Inlägg från: Anonym (rädd) |Visa alla inlägg
  • Anonym (rädd)

Hör röster

Jag är sjukskriven för social fobi och känner mig orolig och har ångest varje dag.

Detta händer absolut inte varje natt, men ibland när jag lagt mig för att sova, kan jag höra någon prata, tydligt. Det är osammanhängade och det är bara några få ord, men det hörs ju ändå. Ibland är det en tjej och ibland är det en kille.
    Rösten kan t.ex. säga: "Hund, har jag nu" Nu har rösten inte sagt just så, men jag skrev ett osammanhängande exempel så ni skulle förstå vad jag menar.

Jag blir livrädd varje gång det händer coh när det har hänt hör jag andra ljud och kan inte sova på hela natten. Ibland ringer jag pojkvännen som får försöka lugna mig eller t.o.m. komma hem till mig.

Jag har försökt att förklara bort det för mig själv och även pojkvännen har förklarat det som att jag kanske halvsover.
    Tyvärr var jag klarvaken sist, så det kan inte vara så!
    Jag förstår inte vad det beror på och jag vill inte säga till min läkare att jag hör röster för det är det värsta man kan säga. Det är ju inte ofta det händer.

Är det någon mer som är med om detta?

• Svar på tråden Hör röster
  • Anonym (rädd)

presens...

Nej, jag menar verkligen inte att alal som hör röster är sjuka i huvudet coh behöver spärras in, det var dumt att skriva att det är det värsta man kan säga.
    Men jag utgår från mig själv. För min del känns det som att det är det värsta man kan säga.
    Jag vill bara veta om det finns någon mer som upplevt/upplever samma sak.

• Anonym (rädd)

Dumt av MIG att skriva så menar jag. (ifall det missförstods)

• Anonym (rädd)

presens konjunktiv

Oj, du hör också röster alltså?
    De bråkar med varandra skriver du? Håller de på länge?
    Får du någon medicin för det.

Har faktiskt en släkting som också hörde röster och hon hamnade på psyk, kanske därför jag är nojig. Fast hennes fall var visserligen värre än i mitt.
    Förr i tiden (kanske 40 år sedan nu) "spärrade" de väl in folk ganska lätt har jag fått för mig. Nu får ju inte ens behövande patienter vara på psyk trots att de vill det. Eller så hamnar man där fast man inte vill det...

• Anonym (rädd)

presens konjuktiv

Tack för dina svar, blir lite lugnare
    Fats jag undrar fortfarande vart de kommer ifrån och varför man kan höra de så tydligt?
    Självklart är det ens egen hjärna som spelar ett spratt, men det är ändå så konstigt...

Vad gjorde ni i samtralsterapin? Skönt att du slapp medicin!

• Anonym (rädd)

Robot

Anna Lindhs mördare och den som mördade flickan (samma dag) hörde väl röster som uppmanade dem att göra som de gjorde, om jag inte minns fel? Så visst kan de uppmana en till saker.
    Riktigt så långt har det verkligen inte gått i mitt fall, verkligen inte
    Det som jag hör är mer osammanhängande, korta meningar. Inget som säger mig något, men obehagligt är det ju.

• Anonym (rädd)

tolallik

Skönt att du slipper bli rädd. Önskar att jag också kan slippa rädslan, men det händer ju inte ofta som tur är.

Anonym

Jag blir absolut inte arg på dig, ser ingenstans i ditt inlägg där jag skulle bli arg

Det skulle vara jättebra om det var så som du skrev, men tyvärr inte.
    Jag vill inte ens att pojkvännen ska komma. Ibland struntar jag även i att ringa honom, för han ska ju upp och jobba och jag tycker det är jättehemskt att väcka honom Även om hans agt att jag ska det.

Det låter som att du har blivit av med dina röster nu, stämmer det? Vad skönt i så fall!

Kramar tillbaka!

Robot

Du får gärna fråga!
    Jag hör rösten tydligt. Fast det är ju ändå en tanke, det måste det ju vara. Senast lät det som att någon pratade i mobilen som jag hade bredvid mig. Högt och tydligt.

Sista anonym

Usch, vad jobbigt för dig!
    Du tror inte att det blev fel på linjen?
    Jag har kommit in mitt i ett samtal och min pojkväns mobil har ringt till mig utan att han ringt. Det stod hans nummer, men när han tog upp telefonen ringde det inte. Hände flera gånger. Tror det blev tvärtom också, att jag ringde honom. (fast ändå inte då...)
    menar inte attd ra ner din upplevelse, för det är säkert så som du skriver, speciellt med tanke på attd et hänt flera gånger. försökte bara trösta med att det kunde vara något annat.

• Anonym (rädd)

Var snäll och kalla inte någon "dumpucko" i denna tråd, tack.

Ying Yang
    Hua, jag hoppas verkligen inte att det är ärftligt! Eller åtminstone att jag inte får det! Min största skräck. Har en annan släkting som också är livrädd för att få hennes sjukdom. Hennes dotter nämligen.
    Jag komemr absolut söka hjälp om det blir värre, men just nu är dte inte så farligt. Förutom att jag blir rädd, men det är bara när det händer som jag blir rädd. Jag kommer över det fort.

• Anonym (rädd)

Inte på ett forum med regler.

• Anonym (rädd)

Nej, jag hoppas verkligen inte att jag är så pass sjuk!
    Det räcker gott och väl med min sociala fobi och alla andra rädslor jag går omkring med! Känns som jag inte orkar längre snart.
    Kommer inte riktigt ihåg vad hon har för sjukdom.

• Anonym (rädd)

maddelin

Nej, jag har inte tagit upp detta med min läkare. Känns som jag inte vill göra det just nu. Det är ju inte riktigt så farligt än.
    Jo, jag tycker också det är obehagligt med mörker, så kul är det inte.

• Anonym (rädd)

naiv

Jag tror inte på spöken. Är även kristen, så jag är inte så förtjust i medium och liknande.
    Tack för svaret i alla fall!

• Anonym (rädd)

ying yang

Usch, gör du.
    Ja, det är riktigt jobbigt! Får du någon hjälp?

Svar på tråden Hör röster