• ying yang

Hör röster

Jag vill inte alls skrämma dig, för det finns människor som har hallucinationer utan att va sjuka. Men eftersom du har en släkting som har en sjukdom (?) och hör röster, kan det vara ärftligt,så om de blir fler röster eller de börjar bli elaka,så sök hjälp.

• ying yang

Anonym (vill veta): för det första, social fobi har inte ens med saken att göra när det gäller schizofreni. Nummer två, hallucinationer någon gång då och då är inte alls tecken på schizofreni,för att ens på den diagnosen måste man vart sjuk minst ett halvår. Däremot psykosliknande symtom kan det vara.

• ying yang

Hey, vad ger dig rätt att gå på med personliga påhopp? Jag skulle bara rätta det du skrev,att det var fel!

• ying yang

Förmodar att du inte läst reglerna.

• ying yang

Tror inte det är någon fara TS. Somsagt,vissa hör röster utan att vara sjuka på något sätt. Tänkte bara eftersom det ligger i släkten kan du va uppmärksam. Vad har din släkting för diagnos?

• ying yang

Vet själv hur det är, jag lider av panikångest och tvångssyndrom, visst är det jobbigt.

• ying yang

Jag går till en psykiatriker en gång i månaden,förr gick jag en gång i veckan men är så pass bra att jag inte behöver gå oftare.
    Vad för hjälpt får du för din sociala fobi?

• ying yang

Anonym : Att dra upp han som mördade lilla Tobias är väll lite opassande eller? Bara för att man har en psykossjukdom så som schizofreni o.s.v. behöver man inte bli en mördare, långt ifrån alla gör något våldsbrott som har dessa sjukdommar. Tyvärr spär ju detta på fördommarna...

och TS är ju inte ens i närheten av att klassas som att ha en psykossjukdom.

Menar bara, va lite försiktig med vissa saker.

Svar på tråden Hör röster