• Anonym

Hör röster

Jag är ingen psykolog eller något sådan men det kom något till mig när jag läste din tråd

Bli inte ledsen eller arg på mig nu när jag skriver detta Jag menar inget illa
    Men kan det inte vara så att du helt enkelt föreställer dig att du hör dessa ljud och röster för att du vill göra det.
    låter kanske heldumt av mig att säga så men jag tänker mycket på det du skriver att du mår väldigt dåligt just nu och du söker tröst hos din pojkvän som även kommer hem till dig när detta händer.

Du känner tryggheten i att någon bryr sig så mycket om dig när du är rädd att du vill så gärna hålla fast vid detta och därför fortsätter du hör dessa röster. Hjärnan är en fantastisk mekanism som är bortom all logik och det är svårt att göra en bedömning

Jag kan trösta dig med att även jag hört sådana röster som du beskriver och det var i samband med att jag mådde skitpiss och behövde någon vid min sida.

jag vill inte säga att det är så här enkelt som jag skriver
    Kanske det skulle vara bra om du sökte hjälp Det finns säkert en logisk förklaring

Kramar om dig Förstår hur jobbigt du måste ha det

• Anonym

Robot Ja det är röster som inte är ens egen man hör
    Det är väldigt skrämmande men jag tror att många kan råka ut för det utan att det är någon stor deal

• Anonym

För mig har det hänt 3 gånger i mitt liv och de tre gångerna har varit lika starka upplevelser.
    Det är en röst som tycks höras genom öronen Alltså som du skrev som någon sitter brevid.

Jag kan ta ett ex på en av de 3 gånger jag varit med om det

jag har precis ringt upp en person och sitter och lyssnar på signalerna Helt plötsligt skriker en kvinnlig röst som låter väldigt arg och obehaglig
    VAD VILL DU !!!!
    jag blir chokad och svarar inte det blir tyst men efter en stund kommer tonen igen och då förstår jag att ingen svarat
    jag blir livrädd och smäller på luren.
    det blev så illa att jag tyckte det var obehagligt att ringa till denna personen igen

Det är inget fel att vilja ha förståelse för något
    det kan vara svårare att ge förståelse till någon som inte upplevt det

• Anonym

Sägs det inte att man tror att det är en s egna tankar som styr rösterna, tror det.

• Anonym

jag hör röster varje dag,hela tiden. Min röster befaller mig att göra saker men inte alltid. Nu har jag även börjat se människor och massa barn. Det är skit jobbigt. Jag får en medicin som heter risperdal och cisordinol. Det hjälper lite.

Tror det skulle vara bra om du talar om för din läkare att du hör röster så att h*n kan hjälpa dig.

Kram till dig!

• Anonym

Alla som hör röster måste ju självfallet kolla upp det med sin läkare eller terapeut. Jag vet också att stress kan orsaka att man hör röster osv, men det är verkloigen viktigt att kolla! Tänk på killen som mördade lilla Tobias i Norrahammar, hans psykos började med röster och blev värre. Men det finns ju mediciner och hjälp att få - ta den!!

Svar på tråden Hör röster