Hihi vad kul jag har kompisar som jobbar pa THailandska ambassaden i stockholm. :)
Sa klart att det uppstar underliga situationer ibland men i thailand far man inte "loose face", tappa ansiktet,infor andra. En klassiker ar nog nar turster kommer in och vill ata pa en restaurang i bara bikini eller badklader... Thaiarna skulle aldrig saga nagot men det ar INTE populart kan jag saga. Ska man ata pa restaurang, aven om den ligger precis vid stranden, sa ar man pakladd. All annan kladser ar att inte visa respekt for de som faktiskt jobbar pa restaurangen. Det ar faktiskt nagons arbetsplats aven om man sjalv ar pa semester!
Thaiarna pa turistorterna ar val mer vana vid vasterlanningar men man ska for den sakens skull inte tro att man ager varenda stalle. Manga man gillar att ga utan t-shirt overallt PRECIS hela tiden.Det ar inte poppis pa restaurangerna. Likasa kvinnor som inte kan ta pa sig linne eller blus over sin bikini tas inte direkt pa allvar.
Jag vill absolut inte skarmma upp dig eller sa men om man tanker sig in i andras situationer ibland sa lovar jag att det gar sa mycket lattare. :)
Det ar manga thai-tjejer som ar gifta och tillsammans med "faranger", utlanningar,vasterlanningar. Jag har aldrig markt att nagon tycker det ar konstigt, det ar ratt vanligt har borta. Manga faranger gifter sig med thaitjejer och flyttar hit och har familj som vem som helst.
Det syns nar det ar en farang som har kopt sig lite sallskap, inte minst pa tjejen. Hoppas ingen tar illa upp nu men ofta arparen ganska omaka men det kanske bara ar min personliga uppfattning. Jag tror du kommer att forsta vad jag menar nar du kommer hit :)
Kommer ni att vara har lange? Har ni bokat allt eller tar ni det lite som det kommer?
Tveka inte att fraga om du behover hjalp med nagot eller har andra fragor. Jag ska hjalpa dig sa gott jag kan.
Kram sa lange :)