• Liloot

Svärmor stickar fula grejer...

Hallå alla...

Har ett problem. Vet inte riktigt hur jag ska lösa det...

Men det är så att min svärmor stickar en massa till våran dotter, och jag tycker inte det är särskilt snyggt... Fundersam

Ska jag säga till henna att hon inte behöver sticka, eller ska jag tacka och ta emot och använda det när vi träffar henne?

Känns skitjobbigt att säga till henna att hon inte behöver sticka, för hon tycker ju att det är jättekul att sticka.

Thea 060514
  • Svar på tråden Svärmor stickar fula grejer...
  • JsN

Kan du styra in henne på att sticka sådant som du och barnets pappa tycker är fint och praktiskt och som ni behöver?

*hälsosamt lat*
  • Tesie

Ta emot, tacka o se glad ut. Så kan du väl använda det när hon komemr på besök, eller när ni bara är hemma

• lillronya

Fråga om du får vara med och önska vad hon ska sticka. Det gjorde jag och har efter det fått en massa fina och användbara stickade kläder.

• Chilimon

Säg att dottern blir röd och det verkar klia så på henne av stickat, att det bara verkar som hon kan ha tyg på sig.
    En liten vit lögn

Allt är ju relativt
  • snartfaster

Tacka, ta emot och använd ibland när ni träffar henne. Många kommer nog att ge rådet "ärlighet varar längst" etc, men i såna här fall så kommer det förmodligen bli mer problem och liv om du säger åte henne att inte sticka än om du håller god min.

• Archandra

Har eller rättare sagt är på väg att få samma problem. Är gravid med första barnet och har redan börjat få stickade kläder till pyret av svärmor. Jag håller dock med snartfaster... Det är nog i detta fall bättre att le och tacka för de fina presenterna och sedan lägga dem längst bak i garderoben.

Komihåg att du förhoppningsvis ska ha en god relation med svärmor många år, medan barnen bara är små ett kort tag.

• Liloot

Tack för tipsen alla.. kommer nog hålla god min, och tacka och ta emot. Skulle jag säga något så skulle det nog bara förstöra våran relation.

Thea 060514
  • Halvblod

Håkk god min och annvänd då och då när du ska besöka henne...jag hade nog letat upp fina mönster och då verkat intresserad och tacksam samtidigt som jag är med och bestämmer lite.

• Amacor

Min svärmor stickar visserligen inget, men allt hon köper är superfult. Jag försöker ge henne små hintar emellanåt för att hon ska förstå, men det har fortfarande inte klarnat för henne efter 7½ års köpande till barnen.
    Jag begär kvitto varenda gång hon köpt nåt och går och byter, jag kan skriva upp exakt vad barnen önskar sej för kläder, men hon kommer iaf släpandes med nåt annat =(
    Så jag funderar på att säga rakt ut nästa gång att hon är omöjlig, men på ett fint sätt såklart, för annar kommer nog snart stora A säga nåt till farmor och då kanske det inte blir så bra =)
    Men jag tror nog att jag skulle säga till henne på nåt fint sätt, typ att du skulle bli jätteglad om hon stickade en tröja som ser ut si eller så. Har du tur fattar hon vinken då =)
    Lycka till!

• Bebbe2006

Mina svärföräldrar har också asdålig smak, men jag sa redan långt innan bebisarna föddes att vi vill köpa alla kläder själva. Att vi tycker det är kul.

De har dålig smak, men de är inte osmidiga. Alltså slipper vi bli överrösta med "fula" kläder.

Svar på tråden Svärmor stickar fula grejer...