• Liloot

Svärmor stickar fula grejer...

Hallå alla...

Har ett problem. Vet inte riktigt hur jag ska lösa det...

Men det är så att min svärmor stickar en massa till våran dotter, och jag tycker inte det är särskilt snyggt... Fundersam

Ska jag säga till henna att hon inte behöver sticka, eller ska jag tacka och ta emot och använda det när vi träffar henne?

Känns skitjobbigt att säga till henna att hon inte behöver sticka, för hon tycker ju att det är jättekul att sticka.

Thea 060514
  • Svar på tråden Svärmor stickar fula grejer...
  • Tesso

Tacka och ta emot, men du kan ju ge önkemål ibland också. Stickat kan vara både väldigt bra och fint!

• Silverkatten06

Hon menar ju väl, så det är nog bara att tacka och se glad ut, men du kanske kan önska lite? Leta reda på nåt mönster du gillar och säg ungefär: "Du som är så duktig på det här med att sticka, kan inte du sticka en sån här till X"?

Här finns en sida med massor av mönster som kanske kan inspirera (på engelska): www.bevscountrycottage.com/baby.html

• Sitiens

Hon vill säkert väl, men det känns ändå rätt otrevligt och nonchalant att hon ska sticka vad hon vill till er som kanske inte behöver det. Herregud, jag syr, men jag ser alltid till att snoka så att det blir något som de kan uppskatta och ha användning av.

• Silverkatten06

Sitiens - Otrevligt och nonchalant är väl ändå att ta i? Hon vill ju bara ge sitt barnbarn presenter som hon själv (antar jag) tycker är fina och som hon lagt ner både tid och kärlek i.

Otrevligt och nonchalant är nog inte de ord jag hade valt bara för att hon nu inte råkar ha samma smak som TS...

• Piri

Min mamma stickar oxå. Dessvärre har vi inte alltid samma smak.. Hon stickade massor med grejer till min brorsdotter som jag inte tyckte var speciellt snyggt. All heder till min svägerska som klär det stackars barnet i käderna!

Nu ska vi ha en liten till sommaren och för att förhindra att det anländer saker som jag inte vill att barnet ska ha, så har jag helt enkelt bett henne sticka ett set med byxor, tröja och mössa som är jättefina!

Nu tror ju jag att vi kommer att få saker/kläder till barnet som vi ALDRIG skulle köpt själva. Men då får man ju tacka och ta emot och hoppas att ungen växer ur fort! Jag skulle aldrig visa någon att jag inte uppskattar gåvan. För som någon sa tidigare - tanken bakom är god!

• ros72

Visa henne mönster vad NI vill ha också vilka färger.

Sen när barnet är stort kan barnet säga vad det vill ha. dEt är smidigt.

• mrskensington

När dottern var bebis så fotade vi henne i alla presentkläder och mailade till den som gett plagget. På så sätt fick de se hur hon såg ut med plagget på, och vi slapp frågor som "passar pyjamasen jag köpte?"

• softsofie
    softsofie skrev 2007-01-26 12:34:21 följande:
    jag tackar å tar emot men spackar ner det lika snabbt när hon inte ser
    jisses kan inte stava, packar ska det stå.
Svar på tråden Svärmor stickar fula grejer...