Alltså, min kluvenhet handlar om den syn man har på ledarskap i församlingen. De praktiserar ju det som kallas "apostoliskt ledarskap" och jag tycker att ett sådant ledarskap som får för mycket makt så lätt kan bli fel. Det är i alla fall min erfarenhet av det. Å andra sidan finns inga perfekta församlingar och jag vet ju att många människor kommer till tro genom det som Amritzer och hans församling för - det är ju fantastiskt.
Jag tycker att mycket av det han undervisar är jätttebra och peppande, men jag hr varit med då det liksom gått lite för långt och man har pressat fram saker som kanske inte fanns där... det kändes inte helt hundra även om avsikterna säkert var goda!
Känner flera som gått SOS bibelskola, men ingen jag har nån jättebra kontakt med nu. De som gått är väldigt tighta med Amritzer och är väldigt präglade av honom och hans sätt att vara...på gott och ont kanske. Har fått uppfattningen att man lite blir stöpta i samma form, precis som på många andra bibelskolor. Det är viktigt att man fortsätter tänka själv också tycker jag... Jag tror att mångfald är nåt som berikar och när alla blir likadana så tar man bort en del av allt det goda som faktiskt finns i våra olikheter...