Inlägg från: Dash |Visa alla inlägg
  • Dash

Johannes Amritzer

Jag utforskar kristna(religiösa) efter följande frågor. Vad skulle Amritzer tänkas ge för svar på frågorna?

- Är homosexualitet en synd, som man kan bli botad och fri från?

- Ska kvinnor få lov att leda församlingen?

- Tjänar du pengar på att vara religiös ledare?

- Är abort mord?

- Är det mannen som bestämmer och "har det sista ordet" i familjen?

- Är feminism dåligt?

- Är sexuella tankar och onani synd?

• Dash

Besökte hemsidan.
    Det var väldigt dyrt att höra denne man missionera via mp3.

"Prenumerationen betalas i förskott och kostar 299 SEK/halvår (5 st) eller 499 SEK/helår (10 st)

En presentation av Mission SOS och vårt arbete. Perfekt för dig som vill introducera oss för din församling eller om du vill med på korståg. längd: 8 min. 99 kr"

- TS: Om du vill höra Amritzer predika, betala in 500 kr så får du lyssna på 10 predikningar.

• Dash

Rataxes
    "Det låter som ett kvalificerat bondfångeri!"

- Plus girighet och hybris.
    Att ta betalt för sina predikningar är väl inte vad Jesus ville.
    Jesus jagade köpmännen ur templet. Fördömde inte Jesus handel i Guds namn?

• Dash

Lilly Li
    Hur mycket tar han ut i lön?

• Dash

Kalliope
    "Ta reda på var Amritzer ska predika kommande veckor och infinn dig, helt enkelt. Sätt dig ner i bänkraden och lyssna. Dyrt, eller hur?"

- Med tågresa, boende och mat så blir det en hel del pengar för mig.

Rataxes
    Djävulen kommer inta att ta dig. Du kommer snarare få en fin plats uppe bland molnen bredvid Jesus, som tackar dig för du uttryckt missnöje för att Mammon styr i församlingen.
    Alltid lika intressant att läsa dina insiktsfulla inlägg.

Ser man till historien och idag så har alltid det varit ett lukrativt sätt att tjäna pengar på stackars Jesus.
    En "sann kristen" skulle aldrig ta betalt för att prata om sin religiösa övertygelse.
    En sann kristen rider på sin åsna, i trasiga kläder och sover under träden som Jesus gjorde.
    Vad kör Amritzer och Ulf Ekman för bilar?

• Dash

growingbelly
    Problemet ligger i att det finns många religiösa ledare som i första hand är ute efter att tjäna pengar och utnyttja andra människor. Det är ju förbjudet enligt Bibeln.

jaja

Svar på tråden Johannes Amritzer