halstabletten skrev 2007-01-25 14:56:04 följande:
Jag kan förstå dina synpunkter på WoW- men skulle isf se till att dra upp riktlinjer för det- så att han förstår att det är ett privelegium som kommer att tas bort om han inte kan följa de riktlinjer ni sätter upp. Bestäm när, var, hur han får sitta isf, och att det inte ska bli krig när han suttit sin "tid" vid datan. Bryter han sedan mot reglerna, så får han meddela er vad han vill spendera sin månadspeng på så köper ni det åt honom i en tid framöver, alternativt sparar ni pengar åt honom som kan plockas fram när han uppnått summan för att köpa något lite dyrare. Då har ni en legitim orsak att neka honom att spela, om han misskött sig. Det kan ju faktiskt vara så att han sköter det hela på ett bra sätt också. Jag skulle nog ge honom det förtroendet men vara noga att förklara att det är just ett förtroende som han måste värna om, och kom överens om vilka regler som ska gälla så att det inte blir tjafs sen. Sedan är det upp till er att vara konsekventa och hålla fast vid eventuella konsekvenser om pojken missköter spelandet.
Spelandet har vi kontroll på ändå.
Han spelar redan på makens account. Men han vill gärna ha ett eget.
Om spelet kostar 120 kr i månaden, så har han ju bara 30 kr över till att fylla mobilen å annat. Alltså, eftersom han redan får 150 kr av sin mamma i månadspeng, så får han i så fall lika mycket här. Då blir det totalt 300 kr, vilket jag tycker är gaska myckt pengar.