• Obsessed Feelings

Hur många gånger använder du din dusch-handduk innan du byter den?

Omröstning gjord på begäran av "malin ulrika".

Jag använder min i ungefär en vecka, maken byter varje gång, tycker det är sånt slöseri!

Vill du också gärna göra omröstningar men har inte PLUS-tjänsten?
    Inga problem, jag gör dem åt dig!
    Kolla in min tråd: www.familjeliv.se/Forum-5-172/m14528225.html

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många gånger använder du din dusch-handduk innan du byter den?
  • Trulis

Ojsan

Jag tänkte på er som måste byta handduk efter varje dusch pga all "smuts" och döda hudceller..? Alltså, använder ni inte handske och duchcreme och därefter sköljer av er med vatten? Då borde ju i princip alla hudceller vara eliminerade... Bara en lite flummig undran sådär på kvällskvisten...

Sen detta med hotell och byte av handukar o dyl.. De flesta, och i synnerhet de lite "finare" går ganska hårt ut med att tänka miljövänligt, eftersom de strävar efter att bli ISO-certifierade bl a. Miljötänket är en viktig del i de allra flesta företag och därigenom även hotellbranschen. De t o m har specialbyggda papperskorgar för att göra det möjligt för gästen att sortera sitt skräp. Det är vad man kan kalla för service!

• notsofantastic

Trulis,
    Men det hamnar ändå döda hudceller på handduken. Egentligen är det väl inte det som är mitt största bekymmer utan det att jag tycker att det känns så äckligt.

• Lillan7704

Jag tvättar alltid 1-2 maskiner tvätt om dagen eftersom min dotter kräks en del och kladdar massor! Om jag då passar på att slänga i mitt badlakan som jag har använt en gång i samma maskin, är jag då en miljöförstörare för det?
    Och ja, jag är faktiskt tvungen att tvätta varje dag!

• Mammatillfem

Trulis
    Använder handske? Vid dusch? Brukar andra göra det,och i sf varför? Vanligt? Har ladrig hört någon som gör det,eller gjort det om de inte har eksem eller något så de måste..

• notsofantastic

Mammatillfem,
    Sån där skrubbhandske du vet? Tycker det är jätteskönt att använda en sådan.

• Lillan7704
    Mammatillfem skrev 2007-01-26 23:39:27 följande:
    TrulisAnvänder handske? Vid dusch? Brukar andra göra det,och i sf varför? Vanligt? Har ladrig hört någon som gör det,eller gjort det om de inte har eksem eller något så de måste..
    Joooo, peelinghandske är helt underbart att använda!!
    Man blir len som babyhud efteråt! 
  • Mammatillfem

notsofantastic och Lillan7704

Jaha...jo,det har jag ju sett..peeling är skönt..tänkte på gummi eller plasthandskar.. men köper man sådana handskar ni menar på hälsokost eller flera affärer?

• Lillan7704
    Mammatillfem skrev 2007-01-26 23:43:22 följande:
    notsofantastic och Lillan7704Jaha...jo,det har jag ju sett..peeling är skönt..tänkte på gummi eller plasthandskar.. men köper man sådana handskar ni menar på hälsokost eller flera affärer?
    Ha ha ha, det hade varit en syn att se nån stå med gummihandskar in duschen!
    Jag köper mina på hälsokost, Body Shop eller på tex Åhlens, kappAhl och så..
  • Mammatillfem

Ja,tänkte så jag med...

Kom på att jag sett dem på hälsokost och B shop..ska jag köpa!

• Trulis

Notso: ja en och en annan lite hudcell hamnar säkert där, men det finns som sagt partiklar överallt, i luften, kläder, osv..

Mammatillfem: ja sån där duschhandske som masserar huden. Jättesköna och effektiva! Prova!

Lillan7704; Jag gör som du, vi är som mest 7 i familjen så det blir att maskinen går 1 gång varje dag, och då lägger jag i lillsessans nerspydda alster för dagen också. Men från det till att byta handdukar och lakan varje dag i ett hushll är ju steget rätt långt.

• Trulis

Oj vad snabba ni var på att svara här då. Gör ni inget annat??

• Mammatillfem

Idag duschade först jag,sedan på kvällen var mina söta barnbarn här,och min dotter badade dem (3½ och 1 år) här medans vi pratade bredvid,och min minsta son ville då bada han med - samtidigt som min dotterson - de brukar det - de satt och lekte och pratade ett tag innan det blev hårtvätt och tvättning.

Blev en del handdukar idag...och många haklappar och kläder att vätta...som det är,min lilla näpna dotterdotter väter ner massor av haklappar på en dag,över tjugo st,min dotter byter 4 gånger i timmen,men vi torkar dem emellanåt med,i tvätten sen efter användning igen...

Tänkte på alla diskussioner i tråden idag..

• Ciccin3

notsofantastic

Kan man få fråga vad du har för tyg i gardinerna som tvättas 2 gånger i månaden?

Lit de parade
  • notsofantastic

Ciccin3,
    Det är lite olika. Sen så behöver man ju inte tvätta gardinerna själv. Har flera som inte kan/bör tvättas i vatten.

• Ciccin3
    notsofantastic skrev 2007-01-27 00:00:57 följande:
    Ciccin3,Det är lite olika. Sen så behöver man ju inte tvätta gardinerna själv. Har flera som inte kan/bör tvättas i vatten.
    Olika säger du? Några exempel kanske?
    Lit de parade
  • notsofantastic

Ciccin3,
    Jag har allt ifrån linne till satingardiner. Varför är det så viktigt egentligen?

• Ciccin3

Självklart.

Gonatt.

Lit de parade
  • imp
    jag stänger denna tråden en stund för upprensning av ärenden passa på att njuta lite av lördagen.// moderator
Svar på tråden Hur många gånger använder du din dusch-handduk innan du byter den?