• Leonie

Han slog mig!!

"Jag skriker ALDRIG när mina barn är i närheten! Jag pratar i normal ton även om jag är fly förbannad. Han skrek och kallade mig för massa saker framför våra barn, visst dom hörde när jag sa att jag hatade honom och så men jag skrek inte."

Men det är ju inte skrikandet i sig som är skadligt för barnen!  Herregud, höjder rösten gör väl alla i bland. Det är vad man säger. Att höra sin mamma säga att hon hatar deras pappa är ju fruktansvärt för ett barn! De förstår tidigt vad man säger, långt innan många barn själva börjar prata och även om de inte förstår ordens exakta innebörd så läser de ju av personens ansiktsuttryck, tonfall, ögon osv. Och att han kallar dig f***a...Det låter som om om han är en omogen tonåring rent ut sagt!!

Det här måste ni ta tag i. Det låter som om ni två måste börja sätta barnen främst för vad ni båda än tycker så är det otroligt egoistiskt av er att era problem ska ta över barnens bästa.

Jag vet av olika orsaker, att det är svårt -skitsvårt -men barn tar så mycket mer skada av sånt här än vad man tror.

Håller med om att man aldrig, aldrig ska slå någon. Men att det dessutom sker framför barnen...
    Kontakta familjerådgivningen, det låter som om detta destruktiva förhållande i förlängningen kan leda till problem för era barn. Och det är de som är viktigast i det här fallet inte era issues gentemot varandra!

Jag förstår att du också är medveten om detta såklart. Jag önskar er lycka till!
  • Leonie

Men varför haka upp sig på slaget och det ts sa; det jag hoppas att de flesta reagerar på är att barnen var närvarande!!!!!! Och det verkar som om de ständigt är det i vardagen där ts kille trycker ner henne, där hon säger att hon hatar honom, han kallar henne för f***a...Förstår ni hur barnen mår av detta?
    Ts, jag tycker också att du ska lämna honom!!! Ni är inte bra för varandra då ni bara tar fram varandras dåliga sidor. BRYT mönstret från din uppväxt innan det är försent!!!

Som sagt, jag önskar dig lycka till och hoppas att du fattar rätt beslut!
    Både du och din kille förtjänar att leva i ett förhållande där man stöttar varandra och försöer vara förebilder för sina barn!

Svar på tråden Han slog mig!!