• Anonym (Förvirrad)

Han slog mig!!

Han slog mig! Min man slog mig rakt över örat och halsen men sidan av sin hand. Vi har varit tillsammans i över 5 år och så slår han mig. Vi bråkade och så sa jag att jag hatade honom och han sa massa grymma saker. Vad jag än har sagt så har han inte tagit åt sig så jag blev såå frurstrerad så jag sa en så hemsk sak. Jag sa att det var rätt åt honom att en anhörig till honom dött (för 2 år sedan)

Förtjänade jag det med tanke på vad jag sa?

Han hade våran lilla bebis i famnen och vårat andra barn som är några år såg på!

Jag är helt chockad! Jag vet inte vad jag ska tänka eller göra.

Vet inte ens varför jag skriver, eller jo det är för att få höra att det inte var mitt fel men ändå känns det så. Jag sa en sådan grym sak.

Känns som att han misshandlat mig psykiskt under en sådan lång tid men han ser det inte så. Han säger hela tiden att jag får skylla mig själv att det är mitt fel att han är så elak verbalt mot mig för jag är både det ena och det andra.

Usch för mig!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-06 09:05:42:
    Eftersom folk har problem med att läsa ALLA min inlägg som jag skrivit i början så får jag mer pest än kolera. Jag tycker INTE synd om mig själv och jag VET vad jag gjorde. Jag är en HEMSK människa som sa som jag gjorde, sa INTE skrek som många påstår att jag gjorde.

Jag startade INTE denna tråden för att få medömkan, det ha rjag skrivit ett flertal gånger.

Att han har nedvärderat mig en längre tid (INTE FRAMFÖR BARNEN) ger inte mig rätten att säga som jag gjorde men att bara stå och se på när han kastar skit gjorde så att JAG spårade ur och sa något så elakt!!

Vi grälar INTE framför barnen! Detta var undantagsfall. Vi BRÅKAR inte ofta utna jag biter ihop så fort han antyder något nedlåtande. VI tar hand om våra barn och upppfostrar dom väl!

Han slog mig såpass hårt så min trumhinna spräcktes men NÄ DET ÄR INGET BUUHUU från min sida. Jag blev bara så jäkla förvirrad. Att han slog till mig när jag hade vänt ryggen mot honom och stod och pratade med våran son som precis kommit in i rummet.

Han anmälde sig till polisen för han fick sådan ångest för det han gjorde men jag gjorde ingen anmälan. Han har varit och pratat med folk inom psykvården för han vill lösa detta!

TAck för ALLA svar!

• Svar på tråden Han slog mig!!
  • Carro1978

"Jag sa att det var rätt åt honom att en anhörig till honom dött (för 2 år sedan)

Förtjänade jag det med tanke på vad jag sa?"

Ingen förtjänar att bli slagen, men samtidigt kan jag förstå hans reaktion. Skulle någon säga så till mig så skulle jag bli förbannad.

Men sen är det så svårt att svara. Man vill ju ha sett hela situationen.

Mamma till Rasmus 7 månad & ängeln Gabriel som blev 3½ år!
  • Anonym (lilla jag)

Det är inte ditt fel!!! Kanske ha ville få tyst på dej men man får aldrig ALDRIG slå!! De e fel.

Han sa att de va ditt fel för att själv komma undan skuldkänslor. Ta de inte på dej.

Det var inte ditt fel o man förtjänar ALDRIG att bli slagen.

• väntande78

Det är ALLTID den som slår som bär ansvaret för att ha slagit! Det är givetvis lika illa med psykisk misshandel och jag vet ju inte om han har utsatt dig för det eller om ni båda utsatt varandra för detta. Hur som helst så skulle jag ringa Kvinnojouren el liknande och prata om jag var du. Du kan alltid vara anonym.

• Anonym (glad idag)

man ska aldrig slå någon men om nån hävde ur sig en så elak sak till mig så skulle jag nog iallafall överväga att ge den människan en hurring..tycker att du ska be om ursäkt för jag tror inte att din make är våldsbenägen egentligen eftersom ni trots allt har varit ihop i fem år utan att han har klippt till dig..ni behöver nog båda försöka bli vuxna och inte gräla på det här sättet framför barnen och det gäller er båda två..

• Den mysiga

jag anser att misshandel psykiskt är ibland likställt med den man kan ge varbalt.

• Bluescreen

Säger bara en sak; sök hjälp NU. Familjeterapi? Sånt här måste man ta tag i på en gång. Annars kommer det att hända igen, jag kan nästan lova dej till 100% för jag har varit där.

• väntande78

Anonym (glad idag) Tyvärr stämmer det ju inte att någon som slår först efter 5 år aldrig slår igen. Har man klivit över en tröskel kan det vara svårt att inte göra det igen...

• zebran i Stilla havet

Aven om man blir provocerad eller har andra anledningar sa har man ett val, att smocka till eller inte. Fysiskt vald ar en upptrappning, dar gar man over en grans. Valjer man att ta till navarna sa ar det INTE den som far smockans fel, oavsett man denne har sagt.

• Anonym (Förvirrad)

Hans blick efteråt var helt svart. Jag var bara helt paralyserad. Han gick ut ur sovrummet och barnen var helt förtvivlade och bara grät han sa att han skulle ta livet av sig.

Jag är inte en bättre människa än honom, jag är inte perfekt. Jag har aldrig fått honom att reagera förut, jag sa något som han reagerade på och det ångrar jag.

Jag är inte perfekt, jag är tydligen bara ett f*ttl*der i hans ögon. Det är iaf det han har sagt dock inte efter han slog mig utan innan.

Jag är inte rädd för honom men kanske borde jag vara det. Jag är bara så förvirrad. Han ska flytta härifrån säger han till sin son. Han hoppas att det gör riktigt ont på mig för jag förtjänade det.

Jag är inte ens ledsen, jag vet ju innerst inne att det var rätt åt mig!

Jag söker inte sympati utan vill bara skriva av mig...

• Leeloo

Hade nån sagt nåt sånt till mig då hade jag blivit så sjukt arg och sårad att jag hade nog övervägt att klippa till. Men det får man inte, hur arg man än blir. Ja han slog dig, men har han visat våldstendenser nånsin under era år tillsammans? Precisera vad du menar med psykisk misshandel?
    Du säger att du har sagt en massa elaka saker till honom men hanahr inte tagit åt sig? Hur vet du det? Troligtvis har han samlat på sig en massa skit och tillslut rann det över. Du gick över gränsen, medvetet dessutom för att provocera. Jag säger aldrig att det är rätt att slå för det är det inte, men nånstans har man ett eget ansvar oxå för hur man behandlar sin partner. Och varför häver du ur dig såna elakheter framför era barn? Det är ju precis lika illa i deras ögon.

****Qui tacet consentire videtur****
Svar på tråden Han slog mig!!