• Jen72

Han slog mig!!

TS

Allvarligt (med risk för att bli påhoppad nu) så tycker jag att själva händelsen när du "provocerade" och han slog inte är det stora i HELA sammanhanget.

För när jag läser hela din tråd så är ju detta inte en enda enskild händelse eftersom han bevisligen kallar din för värdelös, könsord och trycker ner dig med hård och kall blick. Det är klockren psykisk och verbal misshandel och en man som kan kalla sin kvinna för dessa otroligt nedlåtande "namn" är inte värd vatten i mina ögon.

Du hänger upp dig på slaget, med all förståelse men varför i hela friden letar du efter felet hos dig själv? Visst, det du sa var inte det smidigaste men det ger inte rätten till slag och denna man har nog inte långt tilll fysisk misshandel med tanke på hur han behandlar dig verbalt! Han räds eller bryr sig inte om att era barn hör och ser denna psykiska misshandel, han står med minstingen i famnen när han slår dig?!?

Ledsen för att jag inte kan komma med några konstruktiva råd TS, men jag blir ledsen när jag läser allt han gör emot dig! Det hade varit något annat (dock ICKE rätt) om detta hade varit en enskild händelse och ni bägge tappade humöret...men....

Vet inte vad du vill veta/höra, tycker allt låter skrämmande och otäckt och om det hade varit jag så hade jag lämnat redan första gången jag blev kallad fi**lu**...

Ny dag, nya möjligheter!!
  • Jen72

Hej TS

Det var det lilla!
    Ta vara på dig och tänk på att vad som än händer så är du en bra människa som ingen ens ska få möjligheten att behandla illa, dina barn likaså. Någonstans finns denna starka och varma person, som bär dig på sina händer och som ALLTID kommer att låta dig veta hur värdeful och viktig du är, framför allt hur mycket du betyder!!

Många kramar till dig
    Inboxen är alltid öppen om du behöver ventilera!

• Jen72

Sakoline

Hur kan man säga till någon att det är rätt åt dig att du blev slagen???

• Jen72

Sakoline

Vi människor förtjänar nog en hel del, både positivt och negativt! Men slag eller misshandel hör inte dit tycker jag. Känner man att man tappar greppet verbalt om en situation så ska man inte behöva ta till knytnävarna eller hur. Bättre att bli förbannad, säga ifrån och gå därifrån... finns liksom inget försvar till slag hur provocerad man än blir, det tyder i mina ögon endast på en enorm svaghet hos den som måttar.

Finns ingenting som rättfärdigar misshandel av något slag!!
    Hade TS varit man så hade min reaktion varit precis den samma, men om man läser i tråden så handlar detta inte enbart om just den situationen med slaget, mannen i fråga verkar i övrigt inte speciellt trevlig!

Visst, det hon sa var inte direkt det smidigaste, men han å andra sidan har kallat henne för könsord under en längre tid...ska hon då ge honom en smäll varje gång, och vad ger honom rätten att trycka ner henne, göra henne svag och osäker. Kanske just därför hon tog till det värsta hon kunde komma på i det hon sa...för att på något vis ens ha möjligheten "att ge igen"? DÅ tar han direkt till nävarna..... samtidigt som han förutsätter att hon ska fortsätta leva med att bli kallat fi**lu*** m.m

• Jen72

Hur har du det TS?

Svar på tråden Han slog mig!!