Han slog mig!!
Ni verkar verkligen ta fram varanndras värsta sidor.
Du säger nåt av det hemskaste man kan säga till någon, han klipper till dig.
Lämna eller sök hjälp.Ni hade väl barn? Så skall de inte växa upp.
Ni verkar verkligen ta fram varanndras värsta sidor.
Du säger nåt av det hemskaste man kan säga till någon, han klipper till dig.
Lämna eller sök hjälp.Ni hade väl barn? Så skall de inte växa upp.
Oj fy...
Ingen har någonsin rätt att slå någon annan.
Man kan blixtreagera på något och agera reflexartat men det berätigar inte att slå någon..
Känner du att detta har hängt i luften ett tag, att han tryckt ner dig psykiskt och varit elak så verkar det tyvärr som om det kan bli fler slag.
Om du blöder i örat kan din trumhinna ha spräckts. Hör du ok? Gör det ont i örat?
Få det kollat... vet att det är lätt att säga men du bör nog fundera på om du ska vara ihop med honom längre.
Kram på dig.
Istället för att skriva här eller läsa vad du får för någe svar så tycker jag att . Du kan gå in på den här länken , ring ngn på den ort du befinner dig i så ska du se att det känns lättare då du fått prata ut ..
>-- --
Varför tannar du där om han nu är n sådan hemsk människa och slår dig och trycker ner dig fysiskt?
Dina barn kommer att hitta eller behandla sina sambos på samma sätt om du inte bryter mönstret, tro mig, jag vet!!!
Jag har inte läst tråden men du ska få min åsikt. Min åsikt är att psykisk misshandel är på många plan samma som fysisk. Båda sätter djupa spår.
Du gick deffinitivt för långt när du sade det där om dödsfallet, han gick förlångt genom att slå tillbaka. MEN jag tycker att ni är kvitt nu.
Det värsta är ändå att barnen såg men å andra sidan hörde de också vad du sade, de kanske inte är så gamla nu men sedan när de blir äldre förstår de mer än vad man tror.
Händer det igen att han slår dig ska du lämna mannen får då är det ett beteende som finns hos honom men du måste lova att aldrig mer säga något så hemskt till honom som du gjorde!
Du misshandlade PSYKISKT - FYSISKT tillbaka. Så nu är det ett-ett mellan ER.
Läste en del av tråden - bry dig inte om mitt inlägg (nr 39)!
Jag kan verkligen inte förstå att så många säger att man förtjänar slag!! Hur underkuvade är vi människor/kvinnor egentligen, Det är ta mig fan skrämmande att läsa!!
Min karl hade fått sig en rejäl feting om han sagt de orden till mig, som TS sade till sin partner.Sedan hade jag bett honom fara o flyga, för min respekt för honom hade därefter varit noll.
Kuvad?Skulle inte tro det.
Just det...trailer trash varning!!
....så jävla lätt sagt, men tänk.... fastna inte i den onda cirkeln!!
Räkna med stryk??
Jag skriver som någon ovan skrev; BARNMISSHANDEL är vad det är!
Skärpning!
Exakt....
Det var jävligt hårt sagt!
Han fick ett regält hårt slag av dig också tycker jag.
Men han har ju ingen rätt att slå "tillbaka"
och du har ingen rätt att säga det du sa.
OAVGJORT!
Man kan inte säga de orden till någon som man älskar på riktigt.
Bättre ni går i sär.
Det är synd o skam att vissa startar trådar i syfte av att bara starta diskussioner o för att komma m osanningar ...
Till er som tycker det är "oavgjort" (absurt ordval men ändå) mellan ts och hennes man.
Bortser ni helt ifrån att han misshandlat henne psykiskt under lång tid innan den här incidenten.
Ni tror inte det kan ha spelat in i vad som hände?
Hur kan det då vara "oavgjort", när någon drivs in i frustration och förtvivlan av en annan människas psykiska misshandel och därför gör en (1) dum grej.
Att han hållt på länge och medvetet jävlats med sin kvinna, saknar tydligen betydelse.
Men hon får inte agera oövertänkt........
Ts; det du sa var hårt.
Jag skulle blivit jätteledsen om nån sagt så till mig, men jag hade aldrig slagit.
Den som får mig att slå, har också fått mig att förminska mig själv.
Det ställer jag inte upp på.
Då lämnar jag hellre personen.
Och som jag skrivit, jag förstår varför det blivit såhär.
Att leva med psykisk misshandlar förvränger alla perspektiv och skapar en sjuk värld.
Du måste bort från det här ts.
vad han än säger, så är det inte ditt fel att han beter sig elakt.
Han har ett val, i hur han agerar, han väljer att vara elak mot dig.
Fråga honom varför, nej gör inte det.
Det handlar om makt, att försvaga dig och därmed förstärka sig själv i relationen.
Jag är inte förvånad att du reagerar och försöker försvara dig.
Hur sjutton kan det vara oavgjort??