Inlägg från: ilalila |Visa alla inlägg
  • ilalila

Manlig amning

Gurras farsa:
    Helt normal vet jag inte om du e..40/70. Haha

• ilalila

oj nu har jag läst igenom hela tråden..Mycket intressant läsning!

• ilalila

Ciccin3: Gurra fick "amma" för att vi var intresserande av att se vad han skulle göra. Hur han skulle reagera! Dessutom kan man ju eg inte kalla det amma eftersom han inte ville ta sin pappas bröst och tanken var ju inte att han skulle "äta". Vi ville bara se om han överhuvudtaget tog bröstet. Men i vårt fall verkar det som att Gurra inte var det minsta intresserad. Och ja, ibland är det sjukt praktiskt att stå upp och kissa

• ilalila

Jag trodde TS ville veta om någon provat och hur det gick? Inte om det var sjukt eller inte..

• ilalila

Jag tror ingen här inne har sagt att mannen SKA amma..Det är ju inte ens någon som vet om det egentligen funkar.

• ilalila

Siggehedda: helt klart kulturellt betingat! Ett typexempel på att många enskilda individers beslut kan ge dåliga konsekvenser för samhället i helhet(=lägre löner och sämre kärriärsmöjligheter för ALLA kvinnor).Därför borde föräldrarförsäkringen delas 50/50..för att lämna amningen en stund.

• ilalila

ruffe4: jag tror att lika delad föräldrarpenning skulle tvinga arbetsgivarna att tänka om när "risken" är lika stor att en man kommer att vara hemma med barnen som en kvinna. Då finns det ingen grund för osakliga löneskillnader mellan könen. Och även när det gäller de andra induviduella försäkringarna finns det människor som upplever att de inte har råd att utnyttja dem. Vad man borde göra är att höja ersättningstaken i socialförsäkringen så att fler upplever att de inte förlorar för mycket på att utnyttja sina rättigheter.

• ilalila

Borta med vinden ..haha. Och jag med nu. Ska gå å sova för snart vaknar sonen och ska ammas..av mig !

Svar på tråden Manlig amning