• Dr Love

Manlig amning

Är det någon man som provat att amma eller någon som känner någon som provat, hur gick det? Funkar det?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-31 10:01:58:
    Den här tråden fick verkligen folk att gå igång! Men jag har fortfarande inte fått svar på om det verkligen funkar.
    En bekant tipsade iofs mig om att Slad Fingers (episod 3) fått det att fungera med nässlor... www.fat-pie.com/salad3.htm

• Svar på tråden Manlig amning
  • elvin dräd

Jag vet en kille här i Malmö som faktiskt försökt. Men han hade inte vad A W skulle kalla en attityd av självklarhet och var mentalt oförberedd, så det kom ingen mjölk, jag tror han försökte i ca 3 månader.

EN punkare

for real

• KarJac

Här är en liten artikel från följande länk: http://www.unassistedchildbirth.com/miscarticles/milkmen.html

I knew these two wonderful guys, very dear friends of mine for years. A mutual acquaintance of ours was pregnant, unplanned, and did not want to do the whole "adoption thing" so when the guys approached her about taking the baby, they just proceeded as if it had been a planned surrogate pregnancy. The guys were adamant that the baby should get breastmilk. So when she was in her 7th month we bought a really good quality breastpump and Ian started pumping, every 2 hours during the day and once during the night. He was wonderful about it! He used an SNS (supplimental nursing system) after she was born, with donated milk from several friends who were nursing. He was making milk but not a full supply. By the time the baby was 12 weeks old he was making a full milk supply! He stayed at home with the baby (he was a massage therapist) and nursed her exclusively until she was 8 months old!! I don't think many people outside their intimate circle knew about it, I'm sure folks would have had a fit if they'd known...but I thought it was wonderful!

Din smurf på Fl
  • siggehedda

jag är helt klart för manlig amning! och även om det inte skulle komma någon mjölk så är det ju ett fint sätt för pappan och barnet att få nära kontakt.

• Gurras farsa

Vi förökte att få Gurra att sutta på mig. Han blev helt vansinnig och skrek otröstligt i flera minuter. Jag tror inte att det gick å bra helt enkelt. Får säga att jag är lite skeptisk till det hela...

• niamh

Min haka hänger nånstans nere vid knäna...

• thereze

vaaaa???
    allvarligt!!!???

Svar på tråden Manlig amning