järntabletter vs blutsaft?
Var köper man Blutsaft? Är det "farligt" att dricka även om man inte skulle behöva? Är kanontrött men har inte fått bekräftat att det rör sig om järnbrist menar jag.
/ALicia
Var köper man Blutsaft? Är det "farligt" att dricka även om man inte skulle behöva? Är kanontrött men har inte fått bekräftat att det rör sig om järnbrist menar jag.
/ALicia
Listo, du som brukar ha koll på bitarna, vet du om man kan dricka blutsaft utan att medvetet ha järnbrist?
Var hos bm i måndags som berättade att jag nu var i början av en tillväxtperiod och att många efter den behöver järntillskott.
Dock hade jag så bra järnförråd i början av graviditeten så hon tyckte det var onödigt att börja med detta redan nu.
Om tre veckor ska jag dit igen och då ska jag ta blodvärde-test.
Har dock denna vecka kännt mig jäääättetrött! Vet inte om det beror på järnbrist eller inte. Men om man kan prova Blutsaft utan att veta om man egentligen behöver mer järn så gör jag ju gärna det....
Känns dumt att låta järnförrådet slå i botten!
Mvh,
Alica
Listo: Tror det var 133 om jag inte kommer ihåg fel
Listo: Råkar du veta vad normalvärdena är för järnförrådet? Hon sa bara att det var mycket bra (och jag har för mig att det var 133).