Binda efter förlossning.....vilken??
Japp, folk säger ju att man behöver det men vilka ska man köpa???
Nån som har några bra förslag, för hur mycket blöder man egentligen??
Japp, folk säger ju att man behöver det men vilka ska man köpa???
Nån som har några bra förslag, för hur mycket blöder man egentligen??
Wow, dar ser man. Da vet jag lite mer i alla fall
tack for svar :)
Första gången blödde jag i 6 veckor, andra gången i 9 dagar....
Jätteolika alltså...
Apotekets TENA, de största.
Stora o som täcker både fram o bak. Kan komma mycket ibland.
fortsätt äta folsyra och järntabletter efter förlossningen, det är behövligt
jepp ta med dig några bindor fr bb! blödde några dagar men sedan hade jag avslag i 2-3 veckor uuick! jobbigt! då räckte det med always, apotekets tunna o sista veckan bara med trosskydd..
sen till att ha något rejält för de första dagarna bara så märker du sen vad som behövs
Jag hade köpt med mig apotekets Apoliva, maxibinda lång. Har fortfarande kvar (min son är nu 7½ månad). Tyckte de kändes så klumpiga. De var så tjocka och stela. Använda Always, nån lite tjockare (men ändå följsam) och längre, men på nätterna och då det blödde som mest sjukhusets "jätteblöja". Blödde i ca 8 veckor, om jag inte minns fel.
jag använde oxå always nattbindor, kunde inte ha sjukhusets, dom var för stora och gjorde bara ont när man är sååååå öm där nere.
blödde typ 3½ vecka.
Har finns det speciella materinty pads. Det behovdes. Vanliga bindor som jag plockade fram nar padsen tog slut rackte INTE. Jag blodde i tre och en halv vecka. Nagra dagar senare fick jag mens. Suck.
Jag hade bunkrat med Libresse nattbinda. På BB fick man härligt tjocka och långa... Jag skickade gubben till apoteket att köpa de största tjockaste han kunde hitta. Libresse kändes inte alls tryggt.
De största man kan hitta!
BBs blöjor var en höjdare!
Men var kan man hitta stora då? Jag har letat runt, men apoteket har inte heller några som är särskilt stora tycker jag