• Majspuree

Tråd för oss rökare

Tänkte att jag kunde starta en tråd för oss som röker eller har rökt under graviditeten. Man kan ju inte yttra sig i någon av trådarna här på fl om rökning då man blir anfallen av ett gäng pirajor.
    Självklart vet vi ju att det är fel att röka när man är gravid. Och dom flesta av oss vill INTE röka. Så jag tänkte att här kan man skriva av sig om man haft en jobbig dag, försöker sluta mm

OBS inga viktigpettrar göre sig besvär, vi vet att man inte ska röka!

• Svar på tråden Tråd för oss rökare
  • miaelund

Hej!
    Lite pepp t er som fortfarande röker fr en fd rökare

Självklart vet man att det är farligt, vi är ju inte dumma i huvudet bara för att vi är beroende! Ett sånt påpekande fr ickerökare ÄR SÅ TRÖTTSAMT!!!
    Det som fick mig motiverad att sluta var, 1, Pengar, min ekonomi var hyffsat ansträngd...Penga mun 2, Lukten av mina kläder (tyckte plötsligt att jag luktade illa)Hemlis 3, Rökförbudet på krogen som försvårade njutningen...Skrikandes

En av mina vänner sa t mig, Lyssna inte på vad andra säger om dig o din graviditet, det är ju faktiskt DITT liv och DITT barn.Oskyldig
    Tänkvärda ord t er alla

Stå på ER!

KRAM!

Maria, förlovad m Niklas, matte t Lisa o Greta, BF 5 sept.
  • julia1999

Idag har jag rökt 6 cigg....

• josefsmamma

Hur lätt är det att sluta när hela världen är på en och tjatar som galningar om hur oansvarig och hemsk man är som röker??
    Om de skulle låta rökarna vara så kanske det inte skulle vara lika svårt att sluta....?
    En tanke bara.
    jag HAR rökt men slutade pga att min pappa var döende i KOL.
    Jag tappade all lust att röka då...
    Jag vet däremot hur ni känner.

• Excited

Åh, det är svååårt alltså. Jag har slutat officiellt på jobbet och skulle inte falla för frestelsen där. Är inte ens sugen på dagarna längre faktiskt, men det värsta är att nu har jag kommit in i en ny urdum vana; att ta en cigg så fort jag kommer hem från jobbet för att jag har varit så duktigt och hållt mig fram till dess! Hur dumt som helst, jag vet....och det värsta är att jag sällan tycker att det är särskilt gott! Jag får både känslor av illamående och dåligt samvete och ÄNDÅ går det inte att hålla sig. Tror det hade varit lättare om min sambo också kunde göra ett seriöst försök som han sa i början av grav, men det har ju inte hänt än i allafall...måste skärpa mig nu!

• Brodsmulan
    Excited.. drogens främsta egenskap, att skapa belöning. Varför röker man..? oftast när man gjort nått bra, ledsen, stresssad, för att döva ångest, efter maten.. för belöning. Menar, va inte hård mot dig själv, skapa mer och mer utrymme.. ta som mål att vänta 30 efter att du kommit hem, sen 1h, 1½ osv, bygg upp ditt eget utrymme.. inom dina gränser. Till slut kan du göra slut på ditt beroende, men ge dig själv inte ångest, då skapar du bara ett större beroende
    Carpe diem.. man vet aldrig vad morgondagen innebär..
  • Excited

Brödsmulan! Tack för dina ord! Du har så rätt, jag ska prova dina tips. Ska på ultraljud på fredag, så efter det hoppas jag i allafall kunna sluta helt med rökningen....åh, är så nervös!
    Blev väldig tagen av att läsa om lille Ludwig på din sida. Det går inte att förstå vad ni har gått/går igenom, man kan bara konstatera att livet är skört och att man ska vara rädda om varandra. Jag, liksom säkert många andra, känner med er!
    Kram!

• Majspuree

Bordsmulan: Vilka fina stora och små pojkar ni har.

• Majspuree

Min sambo har slut snusa nu, han som inte ens har en bebis i magen klarar det, men inte jag. Nu skämms jag ÄNNU mer. Men det går bara inte att sluta.

• Cinderellla

I måndags höll jag mig på 2.5 cigg. Igår 3. Idag vet ej fan... Mår så dåligt m panikångest o så, svårt att hålla sig från att springa ut varannan timme.

(¯`°?.¸ ღStolt mamma till Tova 051021 & plutt i magenღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Tråd för oss rökare