Excited & Majspuree.. tack
Jo, det är nog något ingen vill uppleva att ha och mista det man så väldigt längtat efter. Men skulle aldrig säga att jag skulle vilja vara förutan den upplevelsen ändå.
Mer tragiskt är att de flesta moraltanter kastar i ansiktet på en att "ja, om du bara inte rökt.." *suck* kunde inte vara mer fel. Utan tvekan är rökning något dåligt, delvis inverkade det naturligtvis. Men mitt bekymmer är långt bortom det, det sitter hos mig.. Jag har ett mycket högt hb, vilket är farligt. Han fick en defekt moderkaka, enbart 200g mot normala 700. Sen att jag var dum nog att lyda bm och börja äta järn i v31, trots ett hb på 141 och jag mådde toppen.. det blev det som blev för mycket. Från att vara normal i v31 (va på tillväxt 30+3) till -40% och inga hjärtslag kvar 34+2 p.g.a. multipla infarkter i moderkakan.. som ja, uppkommer av rökning också, men tillför man järn på ett så högt hb är det ren livsfara. Mina nu sista två grav har jag fått äta trombyl just för att få ner hb, idag ligger jag runt 133, mitt i grav där man brukar vara som lägst och det med hjälp av blodförtunnande.