• Vera 74

Hur tar ni bort fläckar? Jag är så trött på alla förstörda kläder!

Jag är så trött på alla kläder som blir förstörda pga fläckar! Skrikandes

Det är ju tomat och morot i var och varannan barnmatsburk och jag tycker att de fläckarna är hopplösa att få bort! För att inte tala om frukt fläckar de går inte alls bort!

Även om lillan har haklapp så kan det ju råka komma på en ärm eller ett byxben... och vid halsen rinner det alltid ner på halsringningen.

Finns det någon super haklapp som täpper till ordentligt vid halsen?!?

Hur tvättar ni era barns kläder för att få dem helt rena igen? Jag behöver alla tips jag kan få!

Jag är så lycklig över min Ismone!
  • Svar på tråden Hur tar ni bort fläckar? Jag är så trött på alla förstörda kläder!
  • strojes

jag använder galltvål. finns både flytande och fast variant. använd tex den fasta tvålen och gnid på en fläck du först blött upp med lite vatten. eller gnugga på den blöta fläcken med flytande galltvål.

• Thessj

Jag puffar lite vill oxå ha tips på hur man tvättar bort fläckar. Jag har iofs en babaybjörnen förkläde med långa ärmar, men d hänger så fint på en krok i köket.....

(¯`°?.¸ ღMamma till Emil 060404ღ ¸.?°´¯)
  • Silverkatten06

Jag gnider in fläckar med YES handdiskmedel och sedan tvättar jag som vanligt. Det funkar på alla möjliga svåra fläckar, som rödvin och gräsfläckar. Men just barnmat har jag faktiskt inte testat på...

• Avelyn

Jag låter dottern äta med bara blöjan och klär på henne igen efter maten, räddar det mesta.

Använder en fläckspray från Lidl, v5 till de kläder som fläckas på dagis där de ej tar av kläderna

• Vera 74
    Thessj skrev 2007-01-25 20:46:40 följande:
    Jag puffar lite vill oxå ha tips på hur man tvättar bort fläckar. Jag har iofs en babaybjörnen förkläde med långa ärmar, men d hänger så fint på en krok i köket..... (¯`°•.¸ ღMamma till Emil 060404ღ ¸.•°´¯)
    Jag har oxå ett sådant förkläde men det hjälper ju inte när det rinner vid halsen!
    Jag är så lycklig över min Ismone!
  • kiwi78

Jag kör också med diskmedel på alla möjliga fläckar, men jag tycker att det där rosa märket också funkar bra, det kanske det som är OXI? Lycka till!

• våg

jag använder vanish, det är jättebra

• MammaFia

Jag har gett upp alla fläckborttagningsmedel.
    Har provat de flesta å inget tar bort dotterns ingnodda fläckar.
    Därför har jag mest vita tröjor på barnen. Då kan jag doppa en tops i lite klorin å dutta på fläckarna å sen tvätta noga i maskinen. Rent å fint!

Varför är det så mycket månad kvar i slutet av pengarna?
  • LabLover

YES diskmedel. Kan jag också köra en maskin samma dag så går det mesta bort. Värst är nog fsk-fläckar

Svar på tråden Hur tar ni bort fläckar? Jag är så trött på alla förstörda kläder!