• Vera 74

Hur tar ni bort fläckar? Jag är så trött på alla förstörda kläder!

Jag är så trött på alla kläder som blir förstörda pga fläckar! Skrikandes

Det är ju tomat och morot i var och varannan barnmatsburk och jag tycker att de fläckarna är hopplösa att få bort! För att inte tala om frukt fläckar de går inte alls bort!

Även om lillan har haklapp så kan det ju råka komma på en ärm eller ett byxben... och vid halsen rinner det alltid ner på halsringningen.

Finns det någon super haklapp som täpper till ordentligt vid halsen?!?

Hur tvättar ni era barns kläder för att få dem helt rena igen? Jag behöver alla tips jag kan få!

Jag är så lycklig över min Ismone!
  • Svar på tråden Hur tar ni bort fläckar? Jag är så trött på alla förstörda kläder!
  • Silverkatten06

LabLover - Vad är fsk-fläckar för nåt?

• Nallemajatjejen

Galltvål funkar super!

• LabLover

Fsk = förskola. Där vet jag ju inte alltid VAD som hamnat på kläderna. Därför har min dotter fsk-tröjor numera. (Trodde det var en allmänt vedertagen förkortning här på FL.)

• A o E

YES diskmedel, galltvål, vanish. Och 60 grader i tvättmaskinen.

Har vanlig gjuten plasthaklapp. Aldrig "finkläder" vid matbordet om sonen äter själv. I så fall blir det babybjörnförklädet med långa ärmar.

Och om det är ok varmt i lgh kan han sitta i bara byxan/blöjan och äta.

• Kajak

Jag använder "ta bort" till det mest. Det funkar bra.

• jelena2

Jag blev oxå så hjärtligt trött på alla dessa förbannade fläckar och inte ens Super10 klarade av dem, som annars tar bort allt. Av princip köper jag inte Yes och Vanish tyckte jag var skit.
    Så jag började helt enkelt laga maten själv. Nu har jag sån fantastisk tur att mina tjejer äter allt, så de får våran mat i mindra bitar bara. Så nu är det slut på fläckar! Jätteskönt!

• Silverkatten06

jelena2 - Nu blir jag nyfiken! Hur lagar man mat som inte ger fläckar?

• Cheera

Funkar alla de supermedel som ni rabblat upp på banan-fläckar också? Fick bort banan på en pyamas som jag slängde i blöt på engång, men på den andra pyamasen så såg jag inte att det kommit banan på den så efter att jag hade tvätat den så såg jag hur det fastnat fläckar, och den är rosa också den pyamasen. Är fläcken dömd att sitta där för alltid nu eftersom att jag har tvättat pyamasen? Eller finns det nå medel som får bort den utan att bleka färgen på tyget?

• jelena2

Silverkatten - jag har sån tur att mina barn äter allt och då menar jag verkligen allt! Inget är konstigt: saffran, gorgonzola, vitlök, fänkål, osv. Så de får den mat vi äter, bara i mindre bitar. Jag använder aldrig tomatpuré som jag tror är bland den största boven i fläcksammanhang...
    Det vete tusan vad barnmatsburkar innehåller egentligen, för även när jag har krossade eller färska tomater i maten så blir det inga fläckar!

• Mumin Mamman

Även jag använder Galltvål och den funkar super bra.

En Smilla & Saga mamma
Svar på tråden Hur tar ni bort fläckar? Jag är så trött på alla förstörda kläder!