• softsofie

jä*la jysk!

Skrikandes ahaaa jag blir galen,
    fick en stor guldspegel i julklapp och nu när vi är klar med renoveringen i sovrummet  så tänkte jag lägga upp spegeln,har inte packat upp spegeln för att jag vela att den skulle vara  packiterad så den skulle hålla sig och inte bli skadad.
    Å när jag öppnar kartongen så är den helt knäckt och sönder, det rasar bitar från ramen.
    Jag var själv med när vi köpte den och har hanterat den väldigt varsamt.
    Å nu hittar jag inte kvittot!!!!!!!!
    Å jag blir så arg!
    Alltid är det något krångel med jysk, deras grejer är helt värdelösa.
    Aldrig mera jysk!

förlåt men var bara tvungen å skriva av mig!
    gravidhormonera bara sprutar Skrikandes

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-26 23:07:50:
    jag ringde jysk och fick komma å byta spegeln,men när jag väl kommer dit så säger hon att just guld spegeln har utgått!URS så arg jag blir. men bra att jag fick en ny i alla fall.
  • Svar på tråden jä*la jysk!
  • Endag

puderpuff-
    Ja vad har Jysk med barn att göra?

Ett, tu tre,,,,,,Hopp!!
  • Fidelis ad urnam

Jag har bara dåliga erfarenheter vad gäller Jysk.
    Skulle t ex köpa en stationsklocka, kommer upp till butiken och letar genom den noggrant utan att hitta klockan.
    Går fram till kassan där det står tre personer, en som tar betalt och två som bara står där rätt upp och ner.
    När jag frågar om klockan får jag svaret att den ligger på lagret och att jag ska komma tillbaks i morgon men hon kan inte garantera att de finns kvar då.
    När jag vidare frågar om klockans storlek får jag en idiotförklarande blick följt av kommentaren;
    "Mäh, hur ska JAG veta det?! Ser jag synsk ut?"

Aldrig mer Jysk.

Hittade sedan klockan på ÖB för en tjuga mindre

• Natten

Jobbar i affär och vill säga att KVITTO är en garanti för om varan är trasigt tex. Så Jo kvitto behövs. Tyckar att nu för tiden borde folk veta att man spara kvittot.

• puderpuff

MansonDust jag har slutat handla på Jysk för länge sedan. Barn skulle vara en överväldigande utmaning i kombination av just Jysk.

• Maijlo

Jag har bara bra erfarenheter från Jysk, både vad gäller personal och de varor vi har handlat.

Tråkigt att spegeln var defekt! Du kanske kan höra av dig till dem i alla fall och försöka innan du gett upp?

• LAA

Då vill jag passa på att varna för deras trasmattor. Jag köpte en som var randig i färgerna vitt, rött och orange. Riktigt piffig. I första tvätten (enligt konstens alla regler och precis som de stod i tvättrådet) släppte de röda ränderna ifrån sig färg så allt som tidigare var vitt, inkl mattfransarna, är nu ROSA. Snyggt? Nä. Kvittot kvar? Nä...

• Åke Vilse

Förlåt att jag låtar lite dryg kanske...men vad förväntar ni er när ni handlar så billigt?

Jag anser att handlar man på Rusta, Biltema, Jula, Jysk osv så får man ta i beräkningen att det inte är bästa kvalitet och bästa service.
    Det finns ju en andledning till att de kan sälja sina varor så mycket billigare än "märkes"butikerna.
    Dock behöver inte personalen vara otrevlig för det, men tänk er själva om ert jobb hela dagarna bestod av att behöva ta emot klagomål från missnöjda kunder...

• daggvåt äng

Jysk är ena j*a idioter. Utan tvekan. Jag och sambon köpte en sängram där. Inte för att det var den billigaste utan för att det var den som var mest lik det vi hade tänkt oss. Ikea hade inget liknande alls.
    Den höll väl i tre månader sen gick stödbenen i mitten av. De lossnade alltså i svetsen som sitter i själva "sängen". Vi gick tillbaka och klagade. Lite får den ändå hålla för.
    Hon tittar i datorn och säger "jaa det kan ta ett tag att få nya ben för det är många som gått sönder". Va?! Varför säljer ni skiten då?
    Tog för övrigt sex(!) månader att få två nya pinnar. Inte fan vågade vi lita på att de nya skulle hålla så sambon har satt massa extragrejer under sängen.

Hata jysk!

• LinaoMatilda

Håller också med om att Jysk är bara skit! Har köpt några saker där och alla har varit dålig kvalité och svåra att sätta ihop pga dålig passform (inget fel på mig som bygger ihop dem, Ikea möblerna går ju bra :) )

• Hustomten

Undra varför det är så många som klagar på samma sak när det gäller jysk.
    Personalen är ju olika på alla ställen, men ändå är det åest enligt många.

Jag hatade jysk förut, men vi har börjat handla småsaker där nu, mer och mer.
    Det finns bara 1 personal där som man kan prata med, och som tar sig tid att hjälpa en i affären. Dom andra puckona suckar och grymtar när man ber om hjälp.
    Undra varför? Är det sån pest att jobba där?

Och sakerna då, ja möbler verkar gå sönder en efter en.

Men nu har vi faktiskt köpt oss en säng där, och vi är kanon nöjda. Servicen var toppen, ( ja det var han, den ända som var bra i personalen), vi fick hem sängen dagen efter vi bestämt oss för vilken vi ville ha.
    Och dom kom exakt den tiden dom lovat, vilken var en chock för mig.
    Och sängen är skitbra, trots att det är jysk

Tomtens IQ-Nivå är ruggigt låg, så ta det varsamt med mig.
  • Novus

Värst vad alla klagar på just kedjan Jysk (när det gäller personalen) då det troligen bara är någon speciell affär

Själv har jag inte fått något dåligt från Jysk. Varken bemötande eller möbler/saker.

Fast är det deras fel om kvittot är borta? Fick du det och nu är det borta eller skulle det ligga i paktet?

• giz den allsmäktige
    softsofie skrev 2007-01-26 12:23:12 följande:
    ahaaa jag blir galen,fick en stor guldspegel i julklapp och nu när vi är klar med renoveringen i sovrummet  så tänkte jag lägga upp spegeln,har inte packat upp spegeln för att jag vela att den skulle vara  packiterad så den skulle hålla sig och inte bli skadad.Å när jag öppnar kartongen så är den helt knäckt och sönder, det rasar bitar från ramen.Jag var själv med när vi köpte den och har hanterat den väldigt varsamt.Å nu hittar jag inte kvittot!!!!!!!!Å jag blir så arg!Alltid är det något krångel med jysk, deras grejer är helt värdelösa.Aldrig mera jysk!förlåt men var bara tvungen å skriva av mig!gravidhormonera bara sprutar
    hmmm så det är jysk fel att du inte hittar kvittot å att du inte öppnade å kollade varan?
    tror inte det va
    jag bad aldrig om att bli troll....... men om svansen passar sååååå
  • giz den allsmäktige

min sambo hälsar att jo om det är en tydlig jysk sak så kan du få byta produkten men i det här fallet är det tveksamt då det lika gärna kan vara du som skadat spegeln men att du ska ge det ett försök, pengar tbx kan du inte räkna med då dessa speglar vart ute på rea och du inte har ngt som styrker att du bet full pris/rea pris.

jysk är faktiskt välldigt måna om att bemöta sina kunder och lösa problemet men när man ger jysk skulden för att man har tappat kvittot så håller jag med min sambo: då kan man gott ha en trasig spegel. så bemöt dom så som du vill bli bemött så löser det sej nog.

jag bad aldrig om att bli troll....... men om svansen passar sååååå
  • Chilimon

Var det i Norrköping? Låter nästan som det

Fidelis ad urnam skrev 2007-01-26 13:12:53 följande:
    Jag har bara dåliga erfarenheter vad gäller Jysk.Skulle t ex köpa en stationsklocka, kommer upp till butiken och letar genom den noggrant utan att hitta klockan.Går fram till kassan där det står tre personer, en som tar betalt och två som bara står där rätt upp och ner. När jag frågar om klockan får jag svaret att den ligger på lagret och att jag ska komma tillbaks i morgon men hon kan inte garantera att de finns kvar då.När jag vidare frågar om klockans storlek får jag en idiotförklarande blick följt av kommentaren;"Mäh, hur ska JAG veta det?! Ser jag synsk ut?"Aldrig mer Jysk.Hittade sedan klockan på ÖB för en tjuga mindre
    Allt är ju relativt
  • annikaloppan

Har oxå bara dålig erfarenhet av Jysk. Går aldrig in dit om jag inte är tvungen.

◊ William 05.10.15 ◊
  • Fidelis ad urnam

Chilimon: Nix, det var i Gävle.
    Blev aningen irriterad då de var TRE personer bakom kassan varav EN arbetade.
    Kunde inte någon av de andra två släpat sig in på lagret och hämtat en klocka?
    Detta var klockan 18,00 på kvällen, så varför grejerna inte var framplockade fattar jag inte.
    I annonsbladet stod det att varorna skulle finnas i butik från den dagen.

• softsofie
    giz den allsmäktige skrev 2007-01-26 21:12:04 följande:
    softsofie skrev 2007-01-26 12:23:12 följande: ahaaa jag blir galen,fick en stor guldspegel i julklapp och nu när vi är klar med renoveringen i sovrummet  så tänkte jag lägga upp spegeln,har inte packat upp spegeln för att jag vela att den skulle vara  packiterad så den skulle hålla sig och inte bli skadad.Å när jag öppnar kartongen så är den helt knäckt och sönder, det rasar bitar från ramen.Jag var själv med när vi köpte den och har hanterat den väldigt varsamt.Å nu hittar jag inte kvittot!!!!!!!!Å jag blir så arg!Alltid är det något krångel med jysk, deras grejer är helt värdelösa.Aldrig mera jysk!förlåt men var bara tvungen å skriva av mig!gravidhormonera bara sprutar hmmm så det är jysk fel att du inte hittar kvittot å att du inte öppnade å kollade varan?tror inte det vajag bad aldrig om att bli troll....... men om svansen passar sååååå
    nä det har jag inte sagt heller men jag vet flera som handlat där och då har varan varit skada, Engång köpte vi en garderob därifrån och luckan var en helt annan färg och den var skadad.
Svar på tråden jä*la jysk!