• Anonym (önskar...)

Fler som önskar sig en dotter?

Har tre fantastiska pojkar som betyder allt för mig. Men längtan efter en dotter är så stark att det nästan plågar mig...Tänker på detta dagligen , vill så gärna. Både min man och jag vill ha fler barn. Visst borde även vi ha chansen att få en dotter eller kan man ha "bara killspermier"?
    Har aldrig försökt med olika metoder eller så men nu känns det som det är dags att testa.
    Någon mer som längtar??

• Svar på tråden Fler som önskar sig en dotter?
  • Anonym (Längtan)

Jag med. Är gravid nu och misstänker till 100% en kille till. Har två pojkar som är mitt allt. Men den starka längtan efter en flicka har funnits hos mig i många år.

• Anonym (önskar...)

När har du bf? Ska du göra köns ul? Körde ni några metoder denna gång?

• Anonym (Längtan)

Ska ha i september.  Ska mitt första bm besök den 7/2. Japp vi ska kolla könet denna gången med.
    Vi hade sex ett par dagar innan ÄL så vi får se. Kanske en flicka ändå. Känns så annorlunda gemfört med pojkarna.

• Anonym

Ja här är en till!
    har också tre killar,men så klart så skulle jag vilja ha en tjej!
    Det mest förbjudna det och diskussioner om abort!
    Så är det och jag har åldern lite emot mig och en gubbe som inte vill ha fler barn.
    Man har bara ett liv och jag är livrädd att jag ska bli en bitter gammal kärring och sitta och fundera på varför vi inte ens försökte,dumt men sån är jag.

• Anonym

jag har fyra flickor och ingen pojke,jag har heller aldrig känt någon längtan efter en son.Däremot har det varit jobbigt när andra har trott att vi har varit besvikna efter tredja och fjärde flickan.Jag tycker att det är fel att skaffa ett barn till bara för att man önskar ett visst kön.

• Minna07

Ha sex 5 dagar inan ÄL och sedan inget mer. Då är det 99% cahsn att man får en tjej. Flera jagkänner/känner till har lyckats på det viset.

Det är ju också vetenskapligt bevisat att pojkspermierna dör mycket tidigare än tjejspermierna.

Prova det här sättet!

• Anonym (önskar...)

Problemet är att jag vet aldrig när jag har äl, oregelbunden mens så tidigare har vi bara kört på ofta för att inte missa chansen. Nu måste vi i såfall pricka in dagarna innan så jag tänkte testa äl stickor och sluta ha sex när älstickan visar stegring. Kan det vara en metod? Då har vi ju sex innan äl?

• Fernandita

Har 2 pojkar snart. Stämmer det att pojkar är jobbigare än flickor? Vill oxå ha en flicka i framtiden.

• Anonym (Längtan)

Cumbiera: jag har hört att flickor är jobbigare. I alla fall i tonåren. Även min mamma som har 4 snart 6 flickor säger så. Hon har bara 2 pojkar. Hmm tror det är upp till var och en vad dom tycker om den saken.

• Anonym

Jag har en pojke & väntade en flicka som tyvärr inte hann komma ut levande.

Tog reda på könet andra gången & det känns som om Gud straffat mig för att jag gjorde det & dödade min flicka i magen.
    kommer aldrig våga ta reda på könet nästa gång.
    Önskar att jag hade en av varje kön men kommer det en frisk pojke blir jag lika glad ändå.

• Anonym

Har ett stort behov av att komma i kontakt med andra som känner en stark dotter-längtan.

Jag har två söner, en 5-åring och en nästa 2-åring. Jag har ALLTID önskat mej en flicka. Å va jag älskar mina söner men åååå va jag sörjer flickan jag inte fick.

Har läst Dotter Önskas och känner igen mej så sjukt mycket att det kändes som om jag grät mej igenom boken. Vet att jag är fixerad och vet att det är ett problem i sej.

Det jobbigaste i det hela är att min man inte vill ha fler barn. Jag vill så oerhört gärna försöka en gång till. Jag vill inte ha fler än tre barn oavsett, så jag inbillar mej att jag skulle släppa fixeringen efter nummer 3, även om det nu skulle bli en kille till. DÅ skulle jag få finna mej i det, släppa fixeringen och förhoppningsvis vara lycklig i min kill-familj.

Min man har inte stängt dörren helt utan uttrycker sej som så att "som det känns just nu vill jag inte ha fler barn". Ett tag tog jag upp det ofta, varpå han till slut sa i från, så nu berör jag aldrig ens ämnet. Men så småningom kommer jag ta upp ämnet igen.

Min man är underbar på alla vis och är oerhört snäll och omtänksam. Jag vet inte hur jag ska bära mej åt för att få honom att förstå min längtan och att det känns som om jag aldrig kommer att "få ro" om vi inte försöker en gång till. Jag får för mej att jag alltid kommer att ångra att vi inte gav det ett försök till.

Vet att detta är lite tabu och att många säkert dömer mej. Men jag vill gärna komma i kontakt med andra som känner som jag. Jag vet inte hur jag ska stå ut med min längtan och min sorg över dottern jag aldrig fick. Jag måste på något sätt bearbeta detta, vet inte hur...

• Birgitta2
    Anonym (Längtan) skrev 2007-01-27 16:25:15 följande:
    Cumbiera: jag har hört att flickor är jobbigare. I alla fall i tonåren. Även min mamma som har 4 snart 6 flickor säger så. Hon har bara 2 pojkar. Hmm tror det är upp till var och en vad dom tycker om den saken.
    Pojkarna är jobbigare i barnaåren men lugnar sig i tonåren. För tjejerna är det ofta tvärtom. Men det kan ju i och för sig vara en myt, men jag känner igen det från mina två barn (pojke och flicka).
  • Anonym (Tjejmamma)

Det här känns sååå tabu.... att önska ett speciellt kön på sitt ofödda barn...Generad

Jag har två döttrar och önskar av hela mitt hjärta att den lilla/lille i magen också är en flicka!! Törs INTE säga det högt. Blir otroligt irriterad på folk som tar förgivet att "vi väntar på en lillebror".

• Anonym (jag)

Vad glad jag blev när jag hittade denna tråden. har en son på snart 3 år, älskar honom över allt annat och skulle absolut inte vilja byta honom mot en dotter. men jag måste erkänna att när han låg i magen var jag så säker på att det var en flicka att jag nästan blev besviken när han kom ut. låter hemskt jag vet. till råga på allt har alla mina kompisar fått flickor. Vi har nu försökt att få ett barn till i snart 2 år men det vill sig inte. har kompisar som fått missfall så dom kan absolut inte förstå mina känslor, dom tycker att jag borde vara glad bara jag får ett friskt barn, jag kan förstå att dom känner så. men jag kan inte hjälpa det JAG VILL HA EN DOTTER!

• Anonym

ÅÅh vad jag känner igen detta. Jag har en tvåårig dotter och som ni andra måste jag säga att jag blev så oerhört lycklig när jag låg på förlossningen och de sa att jag hade fått en tjej. Nu är jag gravid igen och känner precis samma sak. Jag VILL ha en dotter till. Som nån sa tidigare så blir jag irriterad när folk säger att denna gång är det nog en kille, jag vill ju inte det.

• Anonym (en)

Jag ville ha en pojke. Är jätte avundsjuk på er som har det. Jag har tre flickor, den sista nu på 7mån. Ska faktiskt inte ha mer barn, så jag får väll njuta av mina flickor.

• Pusselbiten86

Jag har en underbar Son... OCh ville att han skulle vara en dotter men nu kan ja inte tänka mig han som en tjej...

Jag ÄR en pojkmamma

Och nu är vi gravida igen... o först trodde jag att KANSKE att det kan vara en tös.. men sen från vecka 12+ så har ja trott på en pojke... o jg hade rätt..

Vi väntar en Pojke till

MEN nu är jag ÖVERLYCKLIG!!!! Jag ska få en SON till

Kanske aldrig kommer få den dottern som är önskad men vad f*n
    Jag är en Pojk morsa

** De är INTE förbjudet att önska sig det ena könet ** Läs Katarina Jaurnocks bok om " Dotter önskas" ....

♥ *~~ Noah 26 Maj 2006. ~~ * ~~ Syskon Beräknas 16 Juli 2007 ~~*
  • Kristoffer04

Jag har en pojk. Så hellst vill jag ju såklart ha en liten flicka nästa gång eftersom att jag bara vill ha 2 barn, då får jag ju en av varje :)
    Men blir det en liten pojke till så gör det inget!

• Skäggpappan

Jag har tre döttrar. Och jag ska erkänna för er att jag gärna ville ha en son när vi fick reda på att vi skulle ha tvillingar då jag redan hade en dotter...

Så kom andra barnet, och det var en dotter.. Men det fanns ju en chans till..

Så kom tredje barnet, och vi fick inte veta vad det var innan dom sprang iväg med barnet för att dess syressättning var lite dåligt.. Sen kommer en barnmorska in och säger "Nu får ni träffa HENNE" Och jag tänkte, "Va faan då HENNE? Inkompetenta barnmorska.." Jag tassade iväg till rummet brevid och där låg min kärlek.. En liten tjej.. Sen dess har jag faktiskt inte haft någon jättestark längtan efter att få en pojk, visst skulle det vara roligt, fast o andra sidan så lär jag ha fullt upp resten av mitt liv med att ta hand om och vara delaktig i mina tre underbara döttrars liv, så det handlar bara om att gilla läget..

Tack för mig!

Men ett pojk barnbarn i framtiden kanske inte är någon omöjlig tanke, eller?

• Anonym (morsan)

Har du kollat den kinesiska kalendern - den stämmer rätt så ofta kan jag säga. Sen är det tyvärr så att om man har fått två av samma sort så är risken/chansen att få ytterlgare en av samma sort 75% chans.

Svar på tråden Fler som önskar sig en dotter?