• Julifru

Är ni rädda för möss??

Nu har katten släpat in en mus igen o jag står på en stol o skrike jag kan bara inte fatta att man kan bli så rädd för en liten mus egenteligen...
    Sååå töntig jag är ...

• Svar på tråden Är ni rädda för möss??
  • Elia

Jag har haft en majsmus som hette Assar.

Min katt jag hade drog också in möss... Antingen väntar du till musen är död och lyssna när katten äter upp den *kras-kras* eller så schasar du ut den med sopen. Kan kanske behöva stänga in katten någon annanstans först. De tenderar till att försvåra "utsopningen" av musen... :)

• marina7712

Vad tror du den stackars lilla musen ska göra dig?..

Dom säger att om man är rädd för t ex möss så är det egentligen nåt annat man är rädd för men på något sätt förknippar det med möss...

• Lillstrumpa79

*fniss* Då skulle du bara veta hur många möss jag haft i bur som husdjur i mina dagar... Betalt för dem har jag oxå!
    Har dessutom ett gäng stallkatter som gärna släpar hem både ett & annat...
    & andra sidan ställer jag mig på en stol & skriker när jag möter en stor spindel... & dem finns det gott om här på vischan.

• Julifru

Nu är den ute...*phu* Maken fick montera ner listerna i köket den gömde sig där... Nu kan jag sova lugnt i alla fall... *skrattar*

• Icapika

Nej. inte direkt, men ändå är jag det. Jag får mest rysningar av att se dem, särskitl efter man upptäckt dem inne.

Vi bodde i på andra eller tredje våningen beroende på vad man räknade ifrån och en morgon när jag satt och tittade på TV hörde jag något konstigt ljud, men jag avfärdade det på en gång. Jag satt ju och tittade på den julkalendern med skeppsmöss och råttor så tänkte väl att jag bara inbillade mig. Men sen fortsatte det och jag ringde sambon som var på jobbet och med han i luren vågade jag titta ner bakom en låg bokhylla där ljudet kom ifrån. Där satt det en mus och tittade på mig!! Då blev jag rädd och bara slängde med mig kläderna och ut genom dörren. Sambon fick komma hem och sen fick ut den genom balkongdörren.
    Men det kom tillbaka möss sen, sprang runt under köksbordet :-0. Då skaffade vi katt och sen såg vi aldrig någon mus igen .

• evita

OOOOOOOH JAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    jag HATAR dom... tror nog inte alls att dom är mera rädda än jag... fast förnuftet säger annorlunda...
    vår katt har (tack och lov) bara släpat in en mus och den fick sambon ta hand om... fast den var i alla fall död... hua!!!

• Jessica24

Jag är inte rädd för möss.
    Tycker bara att dom är otäcka då man inte riktigt vet var man har dom + att dom är skadedjur.

Men om man tänker efter och kollar nära på dom (bilder förståss) så är dom ju så gulliga med sina små söta ögon.
    Och tänk så rädda dom måste vara för oss människor som är så stora, då dom är så små

/Jessica24

• kobra

Jag är inte rädd men när vi hade en lös inne och vi hörde tassandet av små musfötter så kan man ju bli smått nojig, speciellt när man ligger å ska sova.
    Men vi lånade syrrans katt som tog den rackarn mitt i natten

• norgesessan

samma som kobra....jag sov inte på mitt rum sist det var en mus der...(många år sen) var rædd jag skulle vakna med en mus over nesan eller over munnen...inni munnen...oææhhh....

• Julifru

Vad härligt att höra att jag inte är ensam nu kan jag oxå sova kugnt när jag såg att den sprang ut med egna ögon...

Svar på tråden Är ni rädda för möss??