• Julifru

Är ni rädda för möss??

Nu har katten släpat in en mus igen o jag står på en stol o skrike jag kan bara inte fatta att man kan bli så rädd för en liten mus egenteligen...
    Sååå töntig jag är ...

• Svar på tråden Är ni rädda för möss??
  • TessaLisa

jag är inte rädd för sorkar och möss, men här i västerbotten är det vanligt med sorkfeber och det är INTE en trevlig sjukdom att få, så jag är jätteförsiktig när jag krattar gräsmattan på våren t.ex. Ser alltid till att det precis har regnat så att det dammar mindre.
    Dammsuger aldrig i sommarstuga o.likn. på våren utan stänker vatten och sopar försiktigt först och våttorkar efteråt, innan jag resten av säsongen törs dammsuga.

• Villes mamma

Helt lugnt med både möss och råttor...

• Smurfan81

Nope! Vi har möss som springer inne i vårat hus Brukar oftast höra dom kila omkring på nätterna och prassla med olika saker. Men som gammal rått ägare så känns en mus inte så farlig

• Soffie

Min svärmor är rädd för möss. Engång kom det in en mus i bilen och kröp upp på insrumenpanelen när hon körde Snacka om panik. Men vem som helst hade nog blivit rädd vilket djur det nu än varit.

Min katt släpade in en mus hemma så jag fick ta den stackarn i svansen och bära ut den i skogen. Tycker de är rätt söta

• babylover

Nä,jag är inte rädd för möss men jag vill inte kela med dem! Har fått ta spade och bära ut döda möss på jobbet när de andra tjejerna fått panik.
    Jag har inga problem med spindlar heller-mina kompisar tycker jag är äcklig när jag tar dem i händerna och bär ut dem på trappan! Däremot är jag väldigt avvaktande mot hundar-blev biten av en pudel jag kände när jag var liten!

• TessaLisa

en annan orsak till att man bör försöka hålla mössen utanför sin bostad, är att de har en förmåga att gnaga på isoleringen till elkablar o.liknande i väggar. Fler än en eldsvåda har berott på gnagande möss!

• ladyhawk

Jag är inte rädd för möss, men jag är rädd för att de käkar upp hela landet under vinterhalvåret. Det är alltid lika trist att se förödelsen efter de små söta krypen... för de är ju söta att titta på.

• Cybermum

Möss och råttor är söta !

Dessutom påstår vissa de är smutsiga, skabbiga pest kräk, men om det inte vore för råttorna skulle inte sjömän veta för i tiden att det är fel på skeppet, råttor lämmnar alltid sjunkande skepp...

En liten harmlös mus, vad gör den för skada?
    Ett pip och katten har i hjäl den...

Men njut av stunden du får besök av en liten vän, du vet aldrig när det händer i gen...

• Tesie

Jag älskar alla sorters gnagare , har tex 2 råttor hemma just nu (finns bild på en av dem i galleriet) och förut hade jag 24 möss

Sååå himla fina djur!!!

Men jag HATAR alla sorters insekter! *Ryyser*

• Miss M

Möss är söta så länge de inte går och dör i väggarna i husen...och ligger där och stinker...usch...eller snor pepparkakor och smular ner hela köket...skratt

Svar på tråden Är ni rädda för möss??