Skota is från biltak..
http://www.e24.se/dynamiskt/klacksparkar/did_14507823.asp
Vi kör en Chrysler Voyager, jag är gravid i v.32. Omöjligt för mig att ta skrapa is från vårat biltak. Alltså kan jag inte använda bilen.![]()
http://www.e24.se/dynamiskt/klacksparkar/did_14507823.asp
Vi kör en Chrysler Voyager, jag är gravid i v.32. Omöjligt för mig att ta skrapa is från vårat biltak. Alltså kan jag inte använda bilen.![]()
ok om det är is som inte går få bort.. MEN ser jämt oskottade/osopade bilar och blir så förbannad. bara en liten glugg där fram så dom kan se framåt.. men sällan bakåt.. ren livsfara! är ren lathet helt enkelt!
Ts: förstår att det är jobbigt nu när du är gravid..
Glittrax: Ja det kan jag hålla med om.
Jodå, jag har råkat ur för det när det var en som körde ut på motorvägen framför mig. Det var verkligen INTE trevligt. Ett helt sjok is som landade på min bil och snö som rök så jag inte såg något. Önskar att det var fler som tänkte på andra än sig själva ibland.
Jepp, många som glömmer taket. Men att man av lathet bara skrapar en liten lucka framför sig på förarsidan det kan jag INTE förstå!!! Ni har väl läst om den unga tjejen i Tullinge som blev överkörd över ett obevakat övergångsställe i julas?? Just det hade den föraren gjort....ha ett barn på sitt samvete för att man inte orkar att skrapa rutorna??? Förstår det bara inte...
eller kör in den på närmsta biltvätt ![]()
sopar alltid bort all lössnö. men isen går ju inte att få bort särskilt lätt. brukar sopa bilen efter att det har snöat även om jag inte ska använda den. för att det inte ska frysa fast. borde gå och göra det nu. visste inte att man kunde få böter. men is som sitter fast inte kan man klättra upp p åbilen och hacka bort det??
joppe men du bode ju centralt så hur långt kan det va till en biltvätt och på så sätt förstör du ju inte lacken.
isen släpper ju när bilen blir varm å då släpper den, så det har inte med hastigheten på motorväg att göra utan att man värmt upp isen underfrån med värmen i bilen så att säga *svammel giz*
Giz: Bra då har jag löst alla problem...
Så om polisen stannar mig så säger jag helt enkelt att jag är på väg till biltvätten för att värma bort isen![]()