Skota is från biltak..
http://www.e24.se/dynamiskt/klacksparkar/did_14507823.asp
Vi kör en Chrysler Voyager, jag är gravid i v.32. Omöjligt för mig att ta skrapa is från vårat biltak. Alltså kan jag inte använda bilen.![]()
http://www.e24.se/dynamiskt/klacksparkar/did_14507823.asp
Vi kör en Chrysler Voyager, jag är gravid i v.32. Omöjligt för mig att ta skrapa is från vårat biltak. Alltså kan jag inte använda bilen.![]()
jupps
eller så ger du dom en skyffel med orden: men jag e ju bara en gravid kvinna, jag förstår inte *blinkar med ögonfransarna* kaaaan ni visa? ![]()
Giz: eller så börjar jag flämta och pusta och säger att barnet nog är på väg ut...
Ja en del prioriterar ju sin egen bekvämhet framför andras liv, en liten vit lögn kan väl aldrig skada eller
Tarax: Tänkte inte på min bekvämlighet
Mer att det i mitt fall är något som är omöjligt. Därför reagerade jag på det.
Men om jag absolut inte behöver åka någonstans så stannar jag hemma
Klart att jag inte skulle ge mig ut och riskera att skada någon annan.
Men kanske iden att lägga på nån slags filt eller nåt på bilen inte var så dum
Kims mamma, ja det var en bra idé att lägga något på taket för jag håller med om att det är svårt att få rent där och man vill ju inte skrapa lacken på biltaket heller.
I jämförelse att någon antingen får sätta livet till eller ha smärta resten av livet är några repor på taket ingenting att bråka om
Japp håller med om det.
Men det är inte det jag bråkar om!!!
Jag kan helt enkelt inte ta mig upp på biltaket pga av graviditets komplikationer som foglossningar och ständiga SD.
Jag tar mig f*n knappt in i bilen.....
Men jag får väll åka taxi om jag måste någonstans! och det råkar vara is på taket.
Så var det löst
![]()
Har itne läst i tråden..
Men man kan ju itne stå och skrapa taket med en isskrapa..
Vissa är rädda om sina bilar och vill inte ha taket fullt med repor.
Carisma95
jo.. det var ju där det stod att dom fick skrapa taket med en isskrapa..
TS: jag är gravid i vecka 34 och skrapar rutor och tar bort snö och is från taket på våran bil..
men eftersom du inte rikitigt kan göra det nu kan du ju be din man att hjälpa dig eller hitta en vänlig själ på parkeringen som hjäler dig.. för man får ju be om hjälp som gravid..
grund
"finns det någon som har läst eller sett en nyhet där någon
olycka har inträffat tack vare snö eller is ifrån
framförvarande bil?
eller känner någon som råkat ut för det?"
Många olyckor orsakas av is från bilen framför. I början av veckan, tror det var i Tisdags, fick jag tvärnita och avbryta omkörning av två lastbilar och en personbil på grund av isflak som virvlade mot mig. Det var bara till att ligga på behörigt avstånd bakom tills det lugnat ner sig. Men hade jag inte sett dem i tid och bromsat hade jag nog fått byta vindruta och rikta och lacka tak och motorhuv.
Att det är olagligt med is och snö på bilen ska alla lära sig när man tar körkort, om man inte tar det på Liseberg eller Legoland eller köper på Buttriks.
Hur ta bort isen?
Motorvärmare och kupevärmare är smidig om ni har tillgång till el, de värmer även taket och motorhuven. Då är undersidan på isen blöt och det är lätt att ta loss den.
Vattna taket, du behöver ingen vattenkanna. En blomspruta räcker. Även bra när isen sitter stenhårt på rutorna, men använd kallvatten. Varmvatten på kall ruta kan spräcka den.
P-hus om du inte har eget garage. Gå på bio eller i affärer under tiden.
Kör en bit tills bilen är varm, stanna på lämplig plats och ta bort isen.
Tvätthallar finns lite varstans.
Motor-ochkupévärmare är bland det bästa som finns...
Men jag visste inte att det var olagligt att ha is/snö på taket!