• bebben Elias mamma

Hur mycket kläder har era barn???

Min man tycker att mina barn har sjukt mycket kläder, jag älskar ju att handla men det gör väl de flesta mammor. Så nu undrar jag om det är sant.

Hur många tröjor, T-shirts, byxor, jackor etc. har era barn i passande storlek???

• Svar på tråden Hur mycket kläder har era barn???
  • susannn

oj oj oj.. det d¨r låter som mig och min man.. min dotter 8 månader har väl ca 20 par byxor 30 st trøjor 8 jackor och kanske runt 50 body.. om inte mer.. säkert en 10 olika møssor.. älskar att handla til henne.. lägger ner ca 2000-3000 kr i månaden på kläder till henne..

• astoria
    Ha ha det är säkert sant!!! Vågar inte ens räkna upp allt mina ungar har Men det är helt klart för mycket!
  • mammatillpojkar

hehehe, en himla massa kläder.. min sambo är tokig på mej..
    10 par byxor (minst)
    7-8 body´s
    10-12 tunna lånarmade tröjor
    9-10 tjocka tröjor
    himla massa strumpor och boxershorts
    5 olika mössor, 5 par vantar, 3-4 fuskpolo´s
    1 overall
    1 par termobyxor med jacka
    fodrade regnkläder
    vanliga regnkläder
    1 vinter jacka (men den har vi fått)

• bebben Elias mamma

Orkade bara räkna storekillens kläder, det blev 46 tröjor, 22 byxor, 6 jackor...
    Jag ska nog försöka sluta handla för jag har studieskulder och bostadslån som känns viktigare att lägga pengarna på:)

• Majsan70

Att man ens orkarräkna barnens kläder. *S*

Jag har inte den blekaste aning om hur många plagg mina barn har.

• AW76

Mycket kläder här, speciellt tröjor. Han får nåt nytt nästan varje vecka.

Orkar verkligen inte räkna, men jag gissar på ett 20-tal tröjor, lite färre bodys (han är 16 mån), ca 10 tjockare tröjor, ett gäng mysbyxor, 3 manchesterbyxor, några jeans.

Ytterkläder: 2 mössor, minst 4 par vantar (hittar ju aldrig några som sitter bra!), 2 fuskpolo, 1 overall, 1 vinterjacka, 1 fodrat regnställ.

• Stargirl

Gud, har aldrig räknat deras kläder men runda siffror så har kanske yngsta sonen 30 par byxor, 40 långärmade, 50 kortärmade.

Sonen har ju ärvst sin storebrors kläder samt kläder från min kompis son.

Äldtsa sonen har kanske 15 par byxor, 30 långärmade och 40 kortärmade.

4 set med vinterkläder (båda) samt en massa mössor, vantar, fleece jackor osv.

15 dagar kvar
  • jajja83

har aldrig riktigt räknat dom..vet bara att hon har väldigt mkt kläder, shopping galen mammma

• thisismylife0

oj vad mycket kläder ni har. Saga har inte på långa vägar så mycket. Kanske 7-8 byxor. Tröjor 10-talet. T-shirts 4-5 stycken. 2 kjolar. Ingen klänning (jo förresten julklänningen). Två overaller. En tjock jacka. En vårjacka. Regnkläder. 6 par skor. Ett fleeceställ. Och säkert lite till. Men det är vad jag räknar i huvudet så där lite snabbt.

Svar på tråden Hur mycket kläder har era barn???