Inlägg från: Anonym (desperat) |Visa alla inlägg
  • Anonym (desperat)

rasa snabbt i vikt - hur?

Vill veta hur man går ner så mycket som möjligt i vikt på 2 veckor? Jag vet att det inte är särskilt hälsosamt, men ska bara köra på det här i 2 veckor, sedan ska jag äta nyttigt, motionera osv. Så fram med alla tips på hur man kan rasa i vikt. Helst utan att förstöra matsmältningen också.

• Svar på tråden rasa snabbt i vikt - hur?
  • Anonym (desperat)

Med naturdiet/nútrilett, går inte matsmältningen ner då? Eftersom man bara dricker, inte äter något. Eller funkar det ändå eftersom kroppen får i sig vitaminer och sådant?

• Anonym (desperat)

Anonym - Det är väl inget speciellt på just 2 veckor, men tänkte inte hålla på längre än så eftersom det kanske inte är så nyttigt för kroppen. Sedan efter det ska jag lägga om kosten istället.

• Anonym (desperat)

tjenixis - Okej, ska kolla den sidan.

ptoa - Vad rekommenderar du då? Jag är öppen för alla tips.

• Anonym (desperat)

Tös - Jag ska lära mig äte ordentligt också. Tänkte bara köra en liten rivstart först på 2 veckor.

• Anonym (desperat)

Jii - Men åt du nyttigt efter att du hade slutat med naturdiet eller började du äta som vanligt igen? Jag är också lite rädd att det ska förstöra matsmältningen. Har hört att hyn blir dålig också, kan det stämma?

• Anonym (desperat)

ptoa - Nej jag tyckte 2 veckor var lite lagom. Men däremot om någon månad har jag en grej jag ska iväg på, så jag vill börja nu så snabbt som möjligt. Är 1,72 lång och väger nu 79 kg. Har redan gått ner lite själv men nu går det inte längre. Försöker äta nyttigt och mycket protein och lite kolhydrater. Har inte så mycket aptit, glömmer ibland att äta, så att hålla en diet är inga problem för mig om det skulle behövas.

• Anonym (desperat)

Ja jag kommer absolut inte köra någon sådan här diet ett längre tag, utan ska lägga om kosten och planera in motion osv. Jag vet att det inte är bra att göra såhär, men nu behöver jag verkligen en kick. Sedan kan jag mycket väl tänka mig t.ex viktklubben, tror det är ett jättebra sätt att lära sig äta rätt vad jag har hört.
    Och sluta äta tänker jag inte göra heller. Det om något sabbar väl matsmältningen totalt.

• Anonym (desperat)

annsofie583 - Har funderat på GI faktiskt eftersom jag inte är så mycket för kolhydrater (förutom godis, då ). Men jag är iofs inte så förtjust i kött heller. Är det mycket räkna med GI eller äter man bara på ett ungefär? Hur mycket går man i snitt ner under rivstarten? Finns det någon internetsida kanske? Oj, många frågor.

• Anonym (desperat)

xylitol - Inte för att jag tänker testa det om det nu är livsfarligt, men vad är DNP egentligen?

• Anonym (desperat)

Snutte och Snuttan - Oj grattis, duktigt gjort att ha gått ner så mycket! Hur lång tid har det tagit då. Du verkar ha en riktigt bra inställning, men själv tycker jag det är så svårt att tänka som du.

• Anonym (desperat)

Men 2 kg på 2 veckor skulle jag också vara nöjd med för tillfället, bara jag går neråt liksom. Har försökt och försökt nu men står bara stilla. Så varje kilo skulle vara bra. Även om man helst vill att det ska gå fortare såklart, men det vill man ju alltid.

• Anonym (desperat)

Millan - Det där låter som att det skulle passa mig faktiskt. Små portioner har jag inga problem med, blir mätt ganska lätt som tur är. Och då kan man ju försöka äta ofta så förbränningen hålls igång också. Och träning måste jag också bli bättre på. Någon som har tips på bra träning man kan göra hemma t.ex mornar och kvällar?

• Anonym (desperat)

Millan - Jag menade alltså ditt första inlägg, att det passade mig. Inte det om dnp.

• Anonym (desperat)

Ja jag får fundera lite på hur jag ska göra, tror det står mellan GI eller att helt enkelt äte mindre portioner och motionera mer.

Vad kostar viktklubb då? Och GI Viktkoll?

• Anonym (desperat)

Millan - Ja musik är ju hur bra som helst att ha när man tränar! Har en trampmaskin (heter det så?) hemma men vore ju skönt med lite omväxling.

Snutte och Snuttan - Tack, ska kolla in den sidan. Har inte så mycket pengar den här månaden tyvärr så det kanske får vänta ett tag men det låter helt klart intressant!

• Anonym (desperat)

Tack, kul med så mycket tips. Ju fler tips, desto lättare att hitta något som passar en själv ju.

Sandra88 - Det låter ju perfekt! 5 kg på 2 veckor är ju värsta drömmen! Upplevde du att du fick dålig hy av det? Åt du bara naturdiet då i 2 veckor, och ingenting annat?

Millan - Tack för länken! Verkar vara en intressant sida.

Snutte och Snuttan - Köksvåg har jag, så det var ju bra det.

Någon som har något mer tips på bra hemmaträning?

• Anonym (desperat)

ptoa - Okej ska försöka äta så ofta men tycker det är jättesvårt. Men räcker det med något jättelitet, bara man äter något? Ja, kolhydrater och proteiner har jag rätt bra koll på så det ska nog gå bra.

Svar på tråden rasa snabbt i vikt - hur?