• Pontiacsnuttisen

Efteråt???

Efter förlossningen så ska man ju blöda och vissa gör det tydligen innan med så har vi det där med trosskydd och grejer jag har ett dilema jag har inte köpt en binda eller ett trosskydd sen högstadiet och vad blir det då 10 år sen typ vilka är bra vilka ska man inte välja blöder man mycket efteråt eller duger det med ett trosskydd eller måste man ha en binda det finns ju så mycket att välja mellan natt dag plus super och allt vad det heter sist jag köpte så fanns det trosskydd punktslut ........
    vill ju inte köpa nåt som kommer att sitta vid fotknölarna efter nån minut för det verkar ju jäkla B sen vill jag inte byta en gång i kvarten heller för att det är en lite korv mellan benen och allt ev. blod sitter i mina jeans så jag har en stor pöl i baken som alla tittar och fnissar över

Sa jag HJÄLPPPPPPP!!!!!!!

• Svar på tråden Efteråt???
  • josssan84

Köp de längsta och tjockaste med vingar till de första dagarna!!
    Bättre det än att du blöder igenom allt.
    Trappar rätt fort ned så att du kan byta till kortare och tunnare.

Lycka till!

(Ta med dig ett par bb trosor och bindor hem om du blöder mycket. De e klumpiga men bra!)

Leo -03 & Filippa -06
  • Nyfiken gul

du blöder alltså jättemegamensen Hugo gånger 4..... så glöm allt du nånsin lärt dig om blod,mens o bindor...

Du kommer att behöva förlossningsbindor o det har du ju givetvis på dig o med dig några stycken när du åker hem från bb... första dagarna byter du binda en gång i kvarten minst..

Sen är det maxibindor som gäller, finns på apoteket i 50-pack..

INTE använda några tunna plastade saker för det kan ge dig svamp, dålig lukt och massa problem.. så glöm Libresse med vingar osv...

jag själv hade avslag ca 6 veckor....

• Silverkatten06

Första dagarna blöder man rätt mycket så då hade jag Libresse nattbinda även på dagen, men efter 3-4 dagar gick jag över till en vanlig binda. Trosskydd räcker nog inte förren det lugnat sig lite, kanske en 3-4 veckor? Jag minns inte exakt.

Jag tror att märket spelar mindre roll egentligen, är inte alla bindor rätt bra nuförtiden?

Tampong skall du inte använda så länge du har avslag, då kan du få infektioner.

• EL05

Tena!!!! Finns på apoteket, superbra!
    Lite tjockare och utan "glansigt" ytskickt.(rätt stavat?)
    Dom använde jag efter min förlossning.

• josefsmamma

jag rekommenderade mina kompisar att stjäla bindorna som fanns på BB för inga som fanns räckte till mig
    Annars hade jag apotekets STÖRSTA nattbindor... blöjvarning

• Emil06

I början hade man ju BBs jättebindor, de va jättesköna tyckte jag med tanke på hur mycket man blöder i början så stoppa dig några såna hem! Sen använde jag Always nattbinda å de funka bra för mig! Blödde upp till 7 veckor..

• Snäckan6

Jag hade köpt med mig lite längre och tjockare till de första dagarna, och sen märker du hur mycket du blöder. Det är väldigt olika hur mycket man blöder. Jag hade med mig egna bindor till BB, vilket jag tyckte var bra eftersom jag inte alls blödde så mycket att jag behövde ha de bindorna som finns på BB.

• josefsmamma

Vilken tur du hade...
    Jag var tvungen att ha blöja för att jag blödde så kopisöt mycket

• Snäckan6

josefsmamma:
    Jag förmodade att inlägget var till mig. Ja, det var skönt att man inte blödde så mycket. Och just därför var det skönt att ha egna (mindre) bindor med sig, eftersom BB-bindorna är rätt klumpiga tycker jag.

• josefsmamma

skSnäckan06:
    Jo, det var ditt inlägg jag syftade på
    Gud vad skönt att det var så lindrigt...
    Det är verkligen olika från fall till fall

Svar på tråden Efteråt???