Inlägg från: Nyfiken gul |Visa alla inlägg
  • Nyfiken gul

Efteråt???

du blöder alltså jättemegamensen Hugo gånger 4..... så glöm allt du nånsin lärt dig om blod,mens o bindor...

Du kommer att behöva förlossningsbindor o det har du ju givetvis på dig o med dig några stycken när du åker hem från bb... första dagarna byter du binda en gång i kvarten minst..

Sen är det maxibindor som gäller, finns på apoteket i 50-pack..

INTE använda några tunna plastade saker för det kan ge dig svamp, dålig lukt och massa problem.. så glöm Libresse med vingar osv...

jag själv hade avslag ca 6 veckor....

• Nyfiken gul
    Pontiacsnuttisen skrev 2007-01-28 21:45:26 följande:
    Hjälppppp men av en helt annan anledning hade ingen anning om att man blöde så mycket ok men jag har aldrig varit någon storblödare vid mens eller nåt sånt men jag antar att det inte har nåt med saken att göra eller kan man dra nån röd tråd därimellan ????el jämnförra med mamma/syster el övrig släkt???Känns som om jag kommer att förblöda
    du blöder ju för att du har fött barn - det är alltså ett sår i livmodern från moderkakan som blöder..

så tyvärr går det inte att jämföra med ens menscyklar eller hur mamma/mormor har haft det...

och det är också helt inviduellt hur myket man blöder...  en del blöder inte mer än som vid mens o andra har värsta blodbadet x 100....

så bered dig på det värsta helt enkelt så slipper du bli vettskrämd....
Svar på tråden Efteråt???