Inlägg från: midsommar 2006 |Visa alla inlägg
  • midsommar 2006

fläckborttagning - banan

Någon som kan tipsa om ett bra fläckborttagningsmedel som även fixar bananfläckar. Har provat med Tabort, Eldorados fläckborttagning (från Willys) men inget funkar. Har även provat att ta bort fläcken direkt med diskmedel och kallt/ljummet vatten och ibland har det lyckats men inte alltid. Oerhört tacksam för svar. Trött på brunfläckiga kläder och sonen ÄLSKAR banan så jag förväntar mig massor framöver.

• Svar på tråden fläckborttagning - banan
  • midsommar 2006

Exxon: - Hoppas det går bättre för dig. Jag hade ju hört att det skulle funka med TaBort på bananfläckar så jag blev rätt besviken. Använde det tillsammans med Via Color sensitive och funderar på om jag skulle ha tvättat i 60 istället för i 40 grader. En del av plaggen hade gått att tvätta i 60 men vi brukar köra allt i 40. Sen så förarbetade jag alla bananfläckar med diskmedel innan oxå och det skulle jag kanske inte ha gjort. Skriv gärna om hur det gick för dig.

• midsommar 2006

Ja 90-95 grader vågar jag inte prova, men vi får väl se. Om några veckor kanske jag kör någon tuffare tvättstil vilket gör alla hans kläder helt utan fläckar samtidigt som dom bara passar på dockor modell mindre.

• midsommar 2006

Tack för alla tips! Verkar ju kört för de plagg som redan är missfärgade då. Han har redan haklapp när han äter och de fläckar han fått hittills har främst blivit av kräks med småbitar av mosad banan i ganska lång tid efter att han ätit så de blir ju svåra att undvika.

Svar på tråden fläckborttagning - banan