Inlägg från: Tessou |Visa alla inlägg
  • Tessou

brevbärere? Tjänar? Lätt/svårt att få jobb?

Jag är 24 och har jobbat i 1,5 år och det är det bästa jobb som finns!! Här tar de väldigt bra hand om oss, men de kanske är så när man jobbar på liten ort, då har de mer tid för sina anställda än typ i Sthlm, Gbg, osv osv....?

Vet inte riktigt hur lönen är.. 2006 hade jag 50% vick så då fick jag 7675 i månadeslön så jag antar att de blir 15350 om man jobbar heltid? Nu är jag timvickare och har 96,60 i timmen.
    I Juli har jag jobbat i 2 år så i Augusti kommer jag få 17500 om jag ahr månadslön och 108 kr/timme.. lite skillnad jämfört med nu va? *längtar*

• Tessou

ludenben;
    Har inte heller körkort men jag cyklar, tycker bäst om det.. OSm nu när det är snö o oplogat är de ju lite svårt att släpa med sig en flera 100-kilos moppe.. Mkt lättare med cykel!

Håller på med mitt körkort, bara pengar som saknas, ha ha!

• Tessou

ludenben;
    Aha, okej.. ja, i Gbg o Sthlm är det väl kanske mest i innerstan det är bäst med cykel.. Jag bor i en liten ort så här funkar det ju.. Vi är typ 40% som cyklar och 60% har moppe, clubcar, bil...

• Tessou

ludenben;
    Hur länge jobbade du? Hur gammal var du då? Va det på Posten Ab eller Citymail? Många frågor men de kanske är skillnad på löner..? Har inte haft så där låg timlön alls.. fast jag kanske är äldre oxå...

• Tessou

ludenben:
    Hmm.. tycker du borde ha mkt mer i lön då.. men men!

• Tessou

ludenben;
    Mm, tur att de inte är så ofta.. samma sak med alla kataloger; H&M, Halens och inte minst La Redoute och Ellos.. ha ha, de får ju knappt plats i facket! Tur att de stora bara kommer 2 ggr/år och sen lite mindre då o då..

• Tessou

ludenben;
    Näe, men alla julkort.. hua! De kan ju komma kort till folk som inte bott där på 20 år..

• Tessou

Dinturiel;
    Japp, det vet jag.. hade jag bott däromkring hade jag sökt direkt.. men nu gör jag ju inte de..

• Tessou

ludenben;
    Aha, vilken tur. Själv var jag med och sorterade o stämplade alla julkorten som folk postat på i våran stad + grannstaden 1 mil härifrån.. jobbigt men kul!!

• Tessou

De är då inte svårt att få hp iag, kan jag tänka mig.. har inte kommit så långt än!

• Tessou

Anna2barn;
    Håller med.. visst om 1 eller 2 innan men inte att vi va så är många!!

Svar på tråden brevbärere? Tjänar? Lätt/svårt att få jobb?