• ominte

varför är ni rädda att föda?

skräckslagen skrev 2007-03-14 22:18:55 följande:
    Jag är rädd för smärta, rädd för sjukhus, rädd för att spricka och bli inkontinent, rädd för en svår förlossning(både mamma, mormor och syster har haft det men diversa nära döden upplevelser), att inte få gå på toa när jag bestämmer att jag vill det, att det ska rusa in en massa okända människor och klämma och känna på mig, att dom lämnar dörren öppen när jag ska föda, att jag ska bli lam av epiduralen, att dö smärtsamt, att inte få smärtlindring i tid, att få något äckligt och slemmigt uppkastat på min mage, att blöda till döds, att bajsa på mig, att ligga och kvävas i mina egna spyor, att tvingas bajsa på golvet för att dom förvägrar mig att gå på toaletten, att kaskadspy i flera timmar, att få sprutor och åter igen att dörren in kommer att vara som en svängdörr där alla springer fram och tillbaka, själva utdrivningen(har ju vaginism också för att göra det hela bättre)Det här är bara kortlistan, därför är jag rädd.
    Precis så känner jag med
  • ominte
    Nymne skrev 2007-03-22 09:17:57 följande:
    Förväntningar på förlossningen påverkar hur man sedan upplever den.Kunskap och förståelse för förloppet gör att man känner sig trygg; rädsla förvärrar smärtaTänk på det.
    Mm bm sa det...men hur gör man när man inte kan sluta vara rädd trots att man fått in all kundskap som det bara går?
Svar på tråden varför är ni rädda att föda?