• troll69

varför är ni rädda att föda?

Är rädd för att något ska gå fel med barnet såklart men har valt att ta med en rådvill erfaren kvinna som "har gjort det förut" och som jag vet inte skulle ge sig om hon tycker personalen inte sköter sig...........
    Har ju valt att bli gravid och att det kommer göra ont är ju knappast nån nyhet.

Jag har själv bara varit med på en enda förlossning då min kompis skulle föda och pappan var frånvarande och det var ju urhäftigt även om jag kanske inte tyckte moderkakan var lika "fin" som barnmorskan som visade den...........
    men otrolig upplevelse, jobbig, men allt gick bra och jag klippte navelsträngen :o........

sen vill jag ju helst slippa kejsarsnitt, men även det för barnets skull......såklart....

• troll69

Tänker också gå på profylaxkurs. har hållt på med simning och sång, där andningen är a och o och även andra sporter och dykning där andningen spelar in. Sen de jag pratat med som använt det de lärt sig på profylaxen säger att det är kanon om man klarar att göra det rätt /förstår. Har också fått rådet vetekudde, men en tung då de på BB visst brukar vara för lätta?

Men det är klart att om man är rädd funkar inte mycket och funkar inget blir man rädd....

Så det är nog viktigt att man känner sig 100% trygg med den eller hellst de som är med och stöttar + personalen .......

Svar på tråden varför är ni rädda att föda?