Inlägg från: lumikki |Visa alla inlägg
  • lumikki

Busringa

Jag tycker inte det är okej att man busringer men barn är barn och det är väl bara säga i telefonen att nu får du sluta ringa.. jag ser från vilket nummer du ringer ifrån och kommer att berätta till dina föräldrar om du ringer en gång till..
    skadan är väl inte så stor som orsakas av busringning

• lumikki
    pippo75 skrev 2007-01-30 10:58:28 följande:
    Busrigningar...görs det fortafarande? Har aldrig blivit busringd varken på jobbet eller i hemmet.Men däremot var jag en notorisk busringare på 80-talet *erkänner*. Attans vad kul vi hade!
    visst var det roligt jag ringde t.om. till nödnumret en gång.. usch !!
    och sen sprang vi i höghusen och ringde på dörrklockan ..
  • lumikki
    Kagura skrev 2007-01-30 08:52:45 följande:
    Är ni alla så dåliga föräldrar verkligen?
    sluta kalla människor för dåliga föräldrar !!! Vem är du och bestämma vad är en bra förälder??
  • lumikki
    ser du inte vad det är jag försöker skriva hela tiden? Min mor sa till mig, när jag gjorde det. Alltså, föräldrarna SKA säga till sina barn att de inte ska busringa, de ska inte uppmuntra det hela.
    Ja man kanske ska säga till men vad fan vet du om din mamma tyckte att det inte var så farligt och att du inte skadade någon med det.. och att din mamma gjorde det betyder väl inte att dom som inte gör det är dåliga föräldrar..

och sen att du säger att man kanske väntar samtal som handlar om liv och död... men vad fan då kan juh inte någon ringa till dgi.. vad säger du om dom som ringer till fel nummer då?? kanske deras mammor ska säga åt dom att kolla numret fem gånger innan man ringer.. annars är dom juh förjävliga föräldrar...
  • lumikki
    Kagura skrev 2007-01-30 13:31:43 följande:
    lumikkiJo, om man vet om att ens barn busringer, och inte ens försöker göra något åt det, så är man en dålig förälder. Att ringa fel nummer och busringa är en väldigt stor skillnad. Busringer gör man enbart för att irritera och störa andra människor.
    vem har sagt att man inte försöker göra nått åt det???  man kanske säger till men det hjälper inte.. vad ska man göra lixom?? skit i ungarna och låt dom ringa..
  • lumikki
    aragon skrev 2007-01-30 13:49:21 följande:
    TS.....Hur MÅNGA är det som uppmuntara sina barn att busringa???Det skulle jag vilja veta ! ! ! !Om Du nu TS har hemligt nr och väntar viktiga telefonsamtal kan Du ju skita i att svara......de flesta har ju nummerpresenatörer har du ingen så skaffa en så behöver du ju inte svara om du inte känner igen numret....Så enkelt så enkelt Daniel, Elin & Eliaz jag ÄLSKAR er
    AMEN!!
Svar på tråden Busringa