Inlägg från: Piggyplutt |Visa alla inlägg
  • Piggyplutt

Busringa

Haha. Jag blir bara full i skratt när jag läser den hät tråden. jag har roat mej med att läsa igenom hela, och hittills har jag inte hittat en enda förälder som inte skulle säga ifrån om de upptäckte att sitt barn busringde. men, de skulle däremot le lite grann och tänka tillbaka på sin egen barndom. (När barnen själva lämnat rummet)...jag förstår inte riktigt vart du vill komma TS. Okey, du tycker att busringningar är för jävligt, trots att du själv gjort det, men sen då? Tror du att barn slutar busringa bara för att du lägger upp en tråd här på Fl? Jag tycker inte ens att det är värt att störa sej på. Det är en annan sak om det blir som det var för Bigmacco, men hur ofta händer det?
    Nej. Jag tycker du ska engagera dej i andra saker, t.e.x barn som svälter i u-länder, eller krigsoffer, eller rädda barnen, eller, eller, eller...inte busringningsoffer. Det gör faktiskt inte någon särskilt stor skada...

• Piggyplutt

Kagura: Du kan verkligen inte släppa det där eller?...Du talar om barn som busringer, men helt plötsligt befinner du dej på området vuxna som ringer och flåsar i luren. Det är väl ändå ganska OT? Eller? Om en vuxen människa ringer och flåsar i luren så är det trakasserier, om ett barn ringer så är det ett helt vanligt bus (jag kan kanppast tänka mej att ett barn ringer och flåsar i luren). Och som sagt, du har ju själv gjort det, busringt alltså...Och det du utsattes för (att de ringer till dej flera gånger i timmen i flera timmar)kan också klassas som trakasseier, varför gör du inte något åt det? Polisanmäler t.e.x Men låt de stackars barnen vara som gör det någon enstaka gång.

• Piggyplutt

Kagura: nej, det är ju det jag säger. man varför gör du inte något åt det istället för att sitta här & gnälla, och bli irriterad på alla som säger emot dej? Har du inget roligare för dej? Jag tror nog att det här tar mer tid för dej än att skita i att svara när ungen ringer? Jag menar, hade inte du viktigare saker för dej?

Svar på tråden Busringa