Inlägg från: Vargtass |Visa alla inlägg
  • Vargtass

Busringa

Haha.. Busringa ja. Gud vad kul det var! Och så många gånger man fick ont i magen när de inte la på luren eller sa något om att de skulle spåra samtalet. Men ändå så gjorde man det igen. Skit kul var det, rent ut sagt!

Nej, jag skulle inte uppmuntra mina barn att busringa, man vet ju idag vad som var rätt och fel. Och visst skulle jag säkert ha ett samtal om de gjorde det och jag kom på dem. Men samtidigt är det ju inte så farligt och dessutom har man ju själv gjort det en gång i tiden. Hur allvarlig jag än skulle vara i diskussionen till mina barn så skulle jag nog ändå inte kunna klara det utan ett leende när diskussionen var klar.

• Vargtass

malachis mamma! Hahha... Känner igen det! Hade liknande saker för oss. Ja det var verkligen hysteriskt kul!!!

Kagura: Jodå, idag har man väl tankar på att man kunde ha ringt någon som inte uppskattat det hela. Idag! Men är man barn så tänker man inte så. Livet leker och det finns inga tankar åt att det finns bekymmer i världen eller att folk inte uppskattar ens humor. Men att busringa är väl ett ganska harmlöst bus. Barn är busungar! Det finns betydligt värre saker som händer runt om än busring. Sträcker det sig bara till det så ska vi nog vara ganska glada...

• Vargtass

Nej inte skratta medan man talar om för barnen vad som är rätt eller fel. Men visst kan man göra ett "igenkännande" leende när de lämnat rummet....

• Vargtass

Men de kan väl ha sorg eller känna sig kränkta på en bordell också? Men det tänker man ju inte på som barn.

• Vargtass

De finns väl ingen förälder som uppmuntrar sina barn att ringa. Däremot om de gör det så får man ta en diskussion med dem då. Vi vet ju som vuxna att det kanske inte uppskattas av alla att bli uppringd, sen finns det ju många som saknar humor... Att uppmuntra är en annan sak. Man kan säkert spärra hemtelefonen om de ringer från den, på något sätt. Men då går de väl hem till kompisen och ringer därifrån istället.

Oj, så påmind jag blir om allt skit man har haft för sig... Hihi. Vi hade högtalartelefon.. hahha. Skitskoj. Något av de grövsta var nog när vi ringde och sa att vi var från folktandvården och bokade tid till andra elever på skolan. Jättekul att boka samma tid och samma dag till en 5-6 stycken (helst ovänner eller liknande) på skolan. Eller att man ringde upp någon och sa direkt när de svarat "Vänta lite, det ringer på dörren" sen kopplade man bort personen och ringde upp en ny snabbt. När den svarade så kopplade man ihop alla och lyssnade på deras meningslösa samtal som oftast handlade om att fråga vem som hade ringt vem..

• Vargtass

Är det så mycket Kagura så förstår ju jag också att du blivit less på det. Då är det som någon annan skrev inte talan om en lite "oskyldig" busringning längre! Men som sagt så tror jag inte några föräldrar vet om vad deras barn gjort. Man kan inte som förälder vara med och vaka hela tiden. Vet man om att ens barn gör fel så givetvis tillrättavisar man dem.

• Vargtass

Kagura: Varför la du inte bara av luren?

Svar på tråden Busringa