Inlägg från: Kagura |Visa alla inlägg
  • Kagura

Busringa

Vargtass

Det är just där föräldrarna kommer in. Om de får reda på det, så ska de säga till. De ska inte komma och uppmuntra det hela, eller skratta när de säger till.

• Kagura

malachis mamma

Det enda stället vi busringde till, var en bordell.

Att ringa hem till privatpersoner, det anser jag är fel.

• Kagura

malachis mamma

Det fanns en i staden där jag bodde.

Vargtass

Men då var det på jobbet, och vi ringde enbart till kvinnan som satt på kontoret. De har kontor på bordeller med.

• Kagura

maddiz

Det var inte privatpersoner. De var på ett arbete. Vi störde dem inte hemma.

Jenny F

Jag har hemligt nummer. Jag väntade samtal. Förstår du nu?

• Kagura

maddiz

Jag har inte ringt dig.

Arbetsplats och hem är skillnad. I hemmet ska man kunna förvänta sig att bli lämnad ifred. Mitt hem är min borg.

malachis mamma

Jag har inga barn. Och om dina barn eller någon annans barn skulle höra mig, så skiter jag i det. Jag har inget ansvar av uppfostran av dina barn.

• Kagura

malachis mamma

Jag tror ändå inte du förstår vad jag menar. Jag säger att det är föräldrarna som ska ta ansvar för sina barn, och se till att de inte ringer. De ska inte skratta bort det, eller skita i det.

Det är föräldrarna som är dåliga om de gör det.

• Kagura

maddiz

Okej, det var fel att ringa. Men min mor fick reda på det, och jag blev utskälld. Sen gjorde jag det inte igen.

Men du skäller inte ut dina barn om de busringer. Du tycker det är okej att de busringer, oavsett om de ringer hem till folk eller till arbetsplatsen.

Det är föräldrarna som ska säga till sina barn. De ska se till att deras barn inte ringer och stör folk.

• Kagura

maddiz

Nej, som du ser blev jag utskälld, och gjorde det inte igen. Bra föräldrar alltså.

Nej, jag ser ingen humor i att bli störd hemma, när man är väldigt upptagen.

Det kommer aldrig ske.

• Kagura

maddiz

Ja, du skiter ju i att de stör andra människor, vi har förstått det.

• Kagura

maddiz

Respektlös, för att man inte vill bli störd i sitt eget hem?

Kramar får jag redan, och vill ej ha några av dig.

Svar på tråden Busringa