• Literalzon

Vill du veta hur många som har samma namn som du?

Blev lite nyfiken när jag såg en tidningsnotis om hur många svenskar som hade namn med anknytning till julen. Det finns till exempel 2 kvinnor och 4 män som heter Gran i förnamn. En kvinna och en man heter Kanel i förnamn. Dessutom finns en Tjatte och en Fnatte
    samt en Knatte (Enligt tidningen var dessa trillingar) . Sen finns ju även de med lite snuskigare namn. Det finns faktiskt en man som har förnamnet Mutta. Dessutom existerar även 8 stycken Pung, förmodligen har väl dessa män orientaliskt ursprung. Vill du söka på ditt eget eller andras namn så gå in på www.scb.se/templates/Standard____31245.asp
    så får du en uppgift på hur många som delar dit namn. Vid sökning på mitt eget tämligen vanliga förnamn fann jag att jag delade det med över 70000 män och 3 kvinnor!
    Dessutom hade 46 personer detta som efternamn.

• Svar på tråden Vill du veta hur många som har samma namn som du?
  • Anova

Det finns 17 st "Farbror Barbro"..

• Nyfiken gul

62085 har samma förnamn som mig....... varav 22400 har det som tilltalsnamn..

Men bara 1165 som har mitt efternamn

• Anah

de va bara jag som hade anah som tilltalsnamn

• Laila

19 personer har mitt efternamn och ca 8500 har Laila som förnamn..

• Bebis

Det finns 49305 kvinnor som har förnamnet Katarina. Av dessa har 17891 namnet Katarina som tilltalsnamn/förstanamn.

• Nyfiken gul

Ingen man eller kvinna heter Nyfiken däremot heter 45 kvinnor Gul i förnamn

• Upptagen

9112 har samma namn som mig, 1546 har det som tilltalsnamn. Var inte så många ändå, trodde det var några till som hade det som tilltalsnamn iaf!

• Upptagen

19 pers som heter Tussilago. Vet att det iaf finns en här inne på FL som har en dotter som heter så!

• Tina2

Hehe! Den här länken skulle man ha haft när efternamnsdiskussionerna rasade inför bröllopet.

• Leeloo

Det finns 18 kvinnor som har förnamnet LeeLoo. Av dessa har 6 namnet Leeloo som tilltalsnamn/förstanamn.
    Det finns 1 man som har förnamnet Leeloo. Av dessa har 1 namnet Leeloo som tilltalsnamn/förstanamn.

Svar på tråden Vill du veta hur många som har samma namn som du?