• Literalzon

Vill du veta hur många som har samma namn som du?

Blev lite nyfiken när jag såg en tidningsnotis om hur många svenskar som hade namn med anknytning till julen. Det finns till exempel 2 kvinnor och 4 män som heter Gran i förnamn. En kvinna och en man heter Kanel i förnamn. Dessutom finns en Tjatte och en Fnatte
    samt en Knatte (Enligt tidningen var dessa trillingar) . Sen finns ju även de med lite snuskigare namn. Det finns faktiskt en man som har förnamnet Mutta. Dessutom existerar även 8 stycken Pung, förmodligen har väl dessa män orientaliskt ursprung. Vill du söka på ditt eget eller andras namn så gå in på www.scb.se/templates/Standard____31245.asp
    så får du en uppgift på hur många som delar dit namn. Vid sökning på mitt eget tämligen vanliga förnamn fann jag att jag delade det med över 70000 män och 3 kvinnor!
    Dessutom hade 46 personer detta som efternamn.

• Svar på tråden Vill du veta hur många som har samma namn som du?
  • Serina

Det finns 57 st Serina. 13019 delar mitt riktiga förnamn med mig, 48 är vi med mitt efternamn.

• Zebra

Vi är 9 som delar på "mitt" namn , Fiffi !!

• Dinturiel

449958 kvinnor heter Maria, varav 82741 har det som tilltalsnamn.
    510 mæn heter Maria, varav 10 har det som tilltalsnamn.

42979 mæn heter samma som min man, och av dem ær det 26785 som har det som tilltalsnamn.

19 mæn heter samma som vår son, och 6 har det som tilltalsnamn.
    2 kvinnor heter samma som vår son, och 1 har det som tilltalsnamn.

Det finns ingen som heter som vår dotten.. men det ær nog før att vi inte har gjort nån namnanmælan till skattekontoret æn.

Det finns ingen eller högst fyra personer som har det efternamnet vi har.
    Bara efternamn som bärs av fler än fyra personer är med i namnsökningen. Men så vitt jag vet så finns det bara en, och det ær vi

• VIXIE

Kul sida !
    Bara 15 st har samma namn som min yngsta dotter Rhiannon ,varav 7 har det som tilltalsnamn
    vixie

• MosterMaggi

17948 kvinnor delar mitt förnamn. Av dessa har 4548 namnet som tilltalsnamn/förstanamn.

• Literalzon

Det finns en man och en kvinna med förnamnet Jag. Det är 27 män och 13 kvinnor som har förnamnet Du. 40 kvinnor har förnamnet Han och 28 män har förnamnet Hon. För att prata neutrum finns även en av varje kön med förnamnet Det. Den heter 2 män och 1 kvinna.

• Muminmamman

173 st har samma efternamn som jag!
    Trodde inte vi var så många.

• Miando

6328 andra män har samma förnamn som jag
    och 3 kvinnor

• BeeBee

Det finns 1 kvinna som har förnamnet Biritta. Av dessa har 1 namnet Biritta som tilltalsnamn/förstanamn.

• ladyhawk

Över 55.000 st kvinnor har samma namn som jag, ingen man.

Svar på tråden Vill du veta hur många som har samma namn som du?