Inlägg från: Anonym (analytisk) |Visa alla inlägg
  • Anonym (analytisk)

ocd o relationer

jag undrar om det finns nån här inne som har ocd med inriktning på relationer..som har svårt att tyda känslor etc,,,,,som skulle vilja ventilera med mej..jag behöver få hjälp att få pusselbitarna på plats.............

• Svar på tråden ocd o relationer
  • Anonym (analytisk)

ocd är en sjukdom som innebär tvångsmässighet tex så kan en frisk person kanske kolla att ytterdörren är låst 1-2 ggr ,,sen räcker det ..eller tvättar händerna en gång efter tex toa besök,
    en person med ocd."obsessiv compulsive dissorder"har inte den där "bromsen" utan kan känna på dörren 100 ggr till man "känner" att dörren är låst..eller tvättar sönder sina händer för att man inte har den där bromsen..gå in på ananke så får du mer information...

ying yang:hur yttrar det sig i din relation ..är det om du älskar ..eller inte altså tvivar på känslor.,,,jag börjar misstänka att så är fallet för mej..jag har också svårt att tolka känslor.litar inte på att det jag känner ibland är kärlek....kan du utveckla lite mer om ditt problem...Om du vill..jag vet att detta är känsligt..men du kan ju vara anonym om du vill.......

• Anonym (analytisk)

ja..jag har varit inne på ananke i diskussionsforumet..å vi är inte enamma...det som jag hakar upp mej på är att hur ska man veta om det ligger "sanning i tankarna" eller att det är ocd..jag har liksom aldrig vetat ,,det där man bara vet längst in..jag letar liksom efter en baskänsla som man kan återkomma till ..typ ja jag älskar honom ju..det jag kände i början för honom att jag blev jätteglad o attraherad osv.. vågade jag inte lita på var kärlek..det ska kännas så mycket mer osv..undrar om du känner igen det..eller att det verkar vara annat än ocd..vad tror du?

• Anonym (analytisk)

åhh tack (snurran)
    för ditt svar!! jag ska ta detta i beaktande..detta är ett väldigt känsligt ämne o man tror att man e ensam om det..jag trodde ocd bara handlade o kontrollering o tvättvång..men inte att det gå igenom o ifrågasätter känslor..jag har kontrolleringstvång i egentligen...men det varierar vart tvånget sätter sig, som nu i mina känslor verkar det som...Tack verkligen för alla råd!!!

• Anonym (analytisk)

Hej tjejer!!
    jag kämpar på...imte lätt inte lätt...suck...

Svar på tråden ocd o relationer