• sira

Rottweiler är det en bra hund att köpa?

Hej!
    Jag och min sambo har tänkt köpa en rottis, skulle gärna vilja höra lite om rasen. Är det en pålitlig hund? Tacksam för svar

• Svar på tråden Rottweiler är det en bra hund att köpa?
  • Helgona

Absolut inte som första hund...
    Mycket krävande hundras, mycket egen hund men alldeles underbar

CARPE DIEM
  • Marvelous

Mycket krävande hund, håller med Helgona. Rekommenderar ej att köoa en rottis om man inte har erfarenhet av liknade raser innan.

Puss i ljumsken!
  • Nenne 71

Beror på! Har ni hundvana och haft hund tidigare? Vad har ni tänkt att göra med hunden?

• Cindra

Min kompis, men långvarig och gedigen erfarenhet av rottisar, fick göra sig av med sina två när barnen kom. Det GICK bara inte...

• Norrbotten

som sagt en ras som kräver rätt mycke skulle vilja ha en men (kan inte ha en sån) är nog för mesig skulle sluta me att den bestämde över mig så ja här blir det ingen sån annars jätte fin hund..
    Sen vet jag inte riktigt hur de är men vist kan dom va lite instablia i sitt psyke oxå ja jag har för mig att jag hört nått sånt (ja sen kan ju andra hundar oxå ha sånna problem )

Någon som vet???

*** Stolt mamma till Alva ***
  • Helgona

Vi har Schäfer o haft hund i hela mitt liv! Jag skulle aldrig köpa Rottis så länge jag har barn i huset o det är tydligen länge...hahaha
    För om inte vi har små barn så har våra vänner det o sedan kommer väl våra barn med barnbarn...så för vår del blir det nog aldrig någon Rottis, eller likn raser...

CARPE DIEM
  • MrsGoja

En rottisar är jätte mysiga, men har aldrig tyckt om dem för att de är så morriga, jättefina hundar men jag tycker inte att de känns pålitliga! Det är min uppfattning om rottis! Alla hundar kan bli opålitliga oavsett ras så!!

• elinis

Förstår inte

"om man inte har hundvana" "eller haft liknande raser" blabla

man måste ju få erfarenhet nångång!!!!!!!!!!!!!!!

• sira

vi har ingen erfarenhet av en sån stor hund! Vi är båda uppvuxna med hundar men de var mindre..
    Vi vill ha en "familje hund", en som kan springa med mig och mysa osv.. Vi har inga barn nu men planerar så klart att skaffa så småning om. Tror ni att jag borde välja en annan hund?

Svar på tråden Rottweiler är det en bra hund att köpa?