• egil

WoW eller inte?

Är sjukt sugen på att börja spela WoW men vet inte om jag borde...
    Vet av erfarenhet att jag lätt uppslukas av spel och har svårt att sluta. Ska dessutom bli farsa i Mars.
    Har ju hört en del skräckhistorier, är det tidskrävande?
    Nån som har erfarenheter?

• Svar på tråden WoW eller inte?
  • Gorgoroth

har några polare som började lira det,,dom har blivit arbetslösa och singlar eftersom de enbart ville lira det, och det är 100% sannt.
    Jag vägrar börja lira det också, för jag fastnar lätt i den typen av spel.

• Robot

akta dig för fan.. det är ett gift,

focusera på din familj istället. snart kommer du inte kunna lira alls när knodden kommigt.. nej för fan det är inte värt det. du kan loosa allt.

• Pappaledig såklart

wow är riktigt riktigt roligt =)
    Jag tycker det går bra för mig i alla fall att kombinera allting med lite spelande.
    Men det beror väl på om man kan ta de att man inte kan vara i topp med allting, för det tar verkligen tid att få dom bästa sakerna och så, jag gillar att expa och köra lowbie chars, så för mig går det bra att köra en timme här och en timme där lite då och då...

• Anders80

Jag är som du, fastnar lätt i liknande spel och har därför bestämt mig för att inte ens försöka börja. Men jag är rätt säker på att jag skulle kunna kombinera familj, jobb och ett MMORPG så det beror på hur du känner.
    Jag föredrar lite enklare spel som inte kräver tre timmars förberedelser, och som man kan pausa och gå ifrån när lillan (eller sambon) vill nåt.

Men det verkar vara ett antal här inne på FL som kombinerar WoW med familj och jobb.

Sen att det är många som trillar dit ordentligt är inte så konstigt, det är snart 9 miljoner (om inte mer) som spelar WoW, och det är mer eller mindre gjort för att vara beroende framkallande.

• Robot

Har spelat flera olika MMORPGs Everquest (som är ovanligt beroende framkallande) DAoC, EVE, WOW, SWG. det pajjade ett långt förhållande. totalt. man måste spela mycket annars är det meningslöst, spelen är uppbyggda för att ta din tid så mycket som möjligt, det är så dom tjänar sina pengar. för mig går det inte att spela casuall. det finns inte, jag har försökt tro mig.

Köpte ett x-box 360 istället, det är inte på samma planet som att lira PC, inte djupt, inte svårt men lätt underhållande och det håller mig från dom tunga "drogerna"

Mina gammla online polare och irl polare försöker övertala mig att köpa det nya super spelet Vanguard saga och hearoes, det spelet är verkligen inget för casuall eller newbs. det är tungt, och mycket bra (enl dom) som EQ1 till viss del. mer hardcore, och gissa om jag är sugen, har beställt och avbokat det 3 ggr redan, men jag får inte sumpa det här nu, min familj är för viktig.. det är inte VÄRT det.

• Robot

mer harcore än wow, menade jag, inget är mer hardcore än FFA EQ 1.

• egil

Ok, det är nog lika bra att strunta i det. Dumt att skapa ett potentiellt skadligt behov jag i nuläget inte har...

Tack, ni kanske har räddat mig...

• Pucke

har 2 killar på jobbet som spelar WoW på fritiden. Båda 2 är nu långtidssjukskrivna pga psykiska besvär enligt dom själv. Men då vi arbetskompisar även umgås privat så är detta rent skitsnack från deras sida.

Sjukskrivna pga att dom måste ha mer tid till att spela WoW dessutom har båda 2 blivit signlar efter varsitt samboförhållande

• kontirio

WoW ÄR ett psykiskt besvär..

Älskar själv dataspel, men håller mig till CS/BF2 där man kan vara inne på 1 minut och ute lika snabbt igen om knodden vaknar. Inte så kul kanske om man lirar BF2 och flyger en full transporthelikopter på låg höjd.. "Vad fan, försvann piloten?? AAAAAAAAaaaaaaaaaa..." *BOOM*

An nescis, mi fili, quantilla sapientia mundus regatur?
Svar på tråden WoW eller inte?