• AmandaPitkänen

Låter ni era barn sova så mycket de vill då de är sjuka?

Min Sixten (20 mån) är sjuk i öron och ögoninflammation och luftvägsinfektion i både övre och nedre luftvägarna. Han har haft feber inatt. När han är frisk vaknar han alltid vid 07 men nu så har han inte vakna än!! (kl är 09) jag har varit å tittat till han å han är inte så varm, utan sover gott. Ska jag väcka honom för att få i han vatten eller ska jag låta han sova på? Hur gör ni när era barn är sjuka?

• Svar på tråden Låter ni era barn sova så mycket de vill då de är sjuka?
  • mumlan1

Jag skulle låta honom sova, kolla till honom ibland bara. Det är ju jobbigt att vara sjuk så det är klart att de är tröttare än de brukar. Hoppas att han kryar på sig.

• SDS

Jag hade låtit honom sova. Stackars liten och vara så sjuk

Mina får sova så länge dom vill när dom e sjuka. Men efter 2tim på eftermiddagen är det stopp. Annars somnar dom faktiskt aldrig på kvällen. Speciellt inte min 3åring.

• Fille Fjonkan

Jag skulle låta honom sova. När Kisen haft riktigt hög feber och i princip sovit dygnet runt har jag väckt honom ibland, men då har jag ju varit tvungen för att få i honom Panodil ändå.

Hoppas han snart är kry igen!

/ Fille med Kisen, 4 år i maj, Tösen, 2 år i april, & Pysen i magen, BF+1
  • Juno

Jag låter barnen sova så mycket de vill. Sömn är kroppens sätt att läka sig, även om han inte har feber.

Ge honom dricka och mat om han vill när han vaknar. Om han blir extremt törstig eller hungrig vaknar han.

• Lillklillen

Låt han sova han behöver.

William 1år
  • AmandaPitkänen

ja jag låter han sova på nu. får se hur han sover under dagen sen.

• zenna

Självklart ska dom få sova. Kan bara utgå från mig själv när jag är dålig. Sova, sova, sova åhh det är så skönt att sova bort lite av det onda.

• lövet2

När de är sjuka får de sova när de vill och hur mycket de vill. Ibland händer det då att en unge har 40 grader och sover sig genom dagen, för att på kvällen bli feberfri och jättepigg. Men det är sådant som händer!

• Nimbuz

Det är ju bra att sova när man är sjuk och behövligt så det bästa är att låta barnet styra sömnen när dom är sjuka.
    Hoppas han mår bättre snart

• Dramaonline

Nästan....

Jag väcker stackarn och tvingar i honom alvedon och dricka...
    Sen får han somna om, om han vill.

Å andra sidan får han sova nästan precis hur mycket (Läs "lite") han vill när han är frisk också, vi styr bara väldigt försiktigt.

• susannn

ja om man fick henne till att sova om dagen så..men har en dotter som v¨grar sova mycket om dagen sover alla timmarna om natten.. hon är sjuk nu och får henne inte till att sova..

• Suskiv

Japp, de får osva så mycket de vill. Inet så jättelatjo när de blir friska och piggnar till mitt i natten, men det får man leva med.

Svar på tråden Låter ni era barn sova så mycket de vill då de är sjuka?